kordaracing logo2015
footerfacebookiconyoutubeiconfooterrssicon

2006.08.07. Szombathely rali

 

Szombathely rali
2006.08.07.


Célban

A Subaru WRC a Herczig - Csökő párossal célba ért a szombathelyi versenyen, mely június 22-24. között került megrendezésre.

Csütörtökön a szokásos teszt előzte meg a futamot. Természetesen murvás pályán került sor az új gátlókkal való ismerkedésre. Az autó jól működött, bár Herczig Norbi időnként kombájnnak nézte a WRC-t :-) A szerelők némi állítgatáson kívül az autó elejéből próbálták kivarázsolni a több maroknyi lenyírt füvet, bokrot.

Délután a szokásos sajtótájékoztatóra került sor, melyre - a rekkenő hőség ellenére - igen sokan eljöttek.

Pénteken 9 órakor rajtolt a mezőny a rajtdobogóról. Az első gyorsaságin, Csörötnökön némi hangosítási probléma adódott, de ezt - telefonos segítséggel - orvosolták a versenyzők.
Két kört teljesítettek, 3 féle gyorsaságival. Ezek hosszai 9 és 15 km között változtak. A nap folyamán gond nélkül üzemelt a Subaru és a 8. helyen zárta a páros a napot.

Szombaton a korai - 6 órakor indult a mezőny - kelés kissé megviselt versenyzőt és szervizt egyaránt. Hamar magára kellett találnia mindenkinek azonban, mert ezen a napon 7 gyorsasági volt terítéken. 3 féle szakasz várt az indulókra (6,9; 8,8; és 10,6 km) mindezt 2x, illetve a Laktanyai szakaszt 3x teljesítették.
A 2. napi pályák inkább tempósak voltak, a pénteki technikás szakaszokkal ellentétben. A páros megőrizte - előző napi - helyezését és a 8. helyen ért célba.

A Subaru hazaérkezését követően nem tölthette jól megérdemelt pihenését, máris nekiestek a "szervizkezek" és kezdődött a felkészülés. Az autó tegnap elindult Franciaországba, ahol már számára ismert pilótával - Jeff Blachon - szintén egy murva futamon teljesít.

Ezt követően pedig irány Anglia ahol a mérnök veszi kezelésbe. Mire újra visszatér megszokott helyére - alig pihenve valamit irány Veszprém...

Revák Réka
sajtóreferens

2006.05.02. A HRT Miskolcon

 

A HRT Miskolcon
2006.05.02.


Sikeres kezdet

Sikeresen debütált a Husqvarna Racing Team Subaru WRC-je a 13. Gulyás Miskolc Rallyen. A hétvégi megmérettetés a csütörtöki teszttel indult. Ezt hosszas autózás után megelégedéssel fejezte be a Subaru Rally Team Hungary versenyzőpárosa.
Pénteken az átvételek után a prológ következett melyre - már megszokott módon - a miskolci salakpályán került sor. A nézők kitörő örömmel fogadták a salakra begördülő kékséget, majd a látványos autózás utáni tapsból a versenyzők meggyőződhettek, hogy a szurkolók nem felejtették el őket, visszavárták - egyik - kedvencüket.
A szombati nap eléggé megritkította a mezőnyt. Több helyen szegélyezték versenyautók a pályák szélét. Norbi és Zoli is közelebbi ismeretséget kötött (6. gyorsasági szakasz) egy lassítóval, de a szerviz orvosolta a hibát és kicserélték az elhajlott kormányművet.
Vasárnap szintén nem egyszerű szakaszok vártak a versenyzőkre, hiszen sem Hernádvécse, sem a másik két szakasz (Rakaca, Bódvalenke) nem tartozik a könnyű pályák közé. Mindhárom szakasznak egyaránt vannak "lobogós" és technikás részei. Párosunknak valószínűleg ez utóbbi feküdt jobban, hiszen a tempós részeken kevésbé tudja felvenni a WRC a versenyt a jóval fiatalabb kiadású kategóriatársakkal.
Szerencsére a Subaru Rally Team Hungary versenyzőinek tudása, akarata és lendülete meghozta az eredményt s végül a 4. helyen értek célba ezen a nehéz megmérettetésen.
Így tehát bérlőinknek ezúton is gratulálunk a szép helyezéshez. Öröm számunkra, hogy a Husqvarna Racing Team segítségével Norbi ismét ott lehetett a pályákon. S főként - a számukra reménytelennek induló év tükrében - jó volt látni két ennyire lelkes, kitartó és igazi versenylázban égő rallys visszatérését.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.04.28. Teszt Miskolc elõtt

 

Teszt Miskolc előtt
2006.04.28
.

Norbert és a Subaru

A Husqvarna Racing Team Sámsonházán tesztelte csütörtökön a Subaru WRC-t. Természetesen a "tesztpilóta" Herczig Norbert volt. J1-ben felváltva cserélődtek az emberkék, s - nem meglepő módon - mindenki fülig érő szájjal szállt ki. Norbi is meg volt elégedve, így 1600 körül nem kevés km megtételével a háta mögött, egy sikeresnek mondható teszt után indult el a csapat Miskolc irányába.
A mai nap folyamán az adminisztratív- és technikai átvételt követően a prológé lett a főszerep. A salakpályán megrendezésre kerülő 0. gyorsasági most is sok nézőt vonzott. A 2006-os Rallye OB-ba ezen a versenyen bekapcsolódó Herczig - Csökő - Subaru hármast a salakra begördülve hatalmas ováció fogadta. A szakasz teljesítése után nagy tapssal jutalmazták a nézők Norbi látványos autózását.
S mivel a WRC-k között - megosztozva a Turi-Tóth párossal - a 3. helyen végeztek, így sikeresnek mondható az első "akadály".
Zárszóként talán annyit - ügyesek voltak a fiúk, s további szerencsés autózást kívánunk a hétvégére.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.03.23. Teszteltük az új csapattagot

 

Teszt
2006.03.23
.

Teszteltük az új csapattagot

EMint arról már a korábbi sajtóanyagunkban beszámoltunk megérkezett az új autó a HRT-hez. A szerviz - az autóval való - pár napos ismerkedése után tesztet terveztünk. Erre kitűnő helyszínnek minősült egy felkérés. A Mátranováki Rallyesprint versenyre kapott meghívást csapatunk Répás Zoltán tolmácsolásában (melyet ezúton is köszönünk neki).

Pénteken délután a pálya felírása után a Subaruba ültek versenyzőink és kezdődhetett a teszt. A WRC-vel a Korda Erik - Penderik László pároson kívül a csapat mérnöke (Ian Gwynne jobbján pedig Timothy Sturla) is autózott, akik Angliából érkeztek hozzánk. Az autóverseny nem áll távol tőlük, hiszen mindkettőjük mögött több éves versenyzői múlt áll. A nap állítgatásokkal és autózással felváltva telt el. A legnagyobb problémát a gumiválasztás okozta, mivel a pályának egyaránt volt havas, sáros és tükörjeges szakasza. Próbáltak szöges és murva gumikat egyaránt. Így felváltva hol a jégen korcsolyáztak a murvával, hol pedig a köveken kopogtak a szögessel.

A szombati nap is hasonlóan telt. Vasárnap arra ébredtünk, hogy az előző napi sárdagasztás után gyönyörű fehérbe öltözött a táj. A látvány valóban nagyon szép volt, csak pilótáink pislogtak egy kicsit, hiszen sem Erik, sem Ian nem autózott még hóban. Ismét felkerültek a szöges gumik és kezdődhetett a verseny. A két páros együttesen teljesítette a verseny össztávját, mind a ketten 2-2 gyorsaságit teljesítve. Szöges gumikészletünket ugyan kimerítette a 3 nap, de valószínűleg évvégéig már nem is lesz rá szükség. Ezzel le is zárult a sikeresnek mondható teszt.

Korda Erik:
Az autó tökéletesen működött. Nagyon hamar visszaszoktam a régi típushoz :. Három hét múlva újabb verseny, így kis csapatom már hétfőn megkezdi a felkészülést. Remélem az év folyamán sok, ehhez hasonló eredményt tudunk majd szállítani szponzorainknak. Következő versenyünk a március 31. és április 1. között megrendezésre kerülő Eger Rallye.

Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Főber, Bioextra, Indi-Trade, Rit-Sat, Geoform, Highlander Disco.

2006.02.28. Régi/új ismerõs

 

Régi/új ismerős
2006.02.28
.

Változás a Husqvarna Racing háza táján.

Elbúcsúztattuk a Hyundai Accent WRC-t, mely ezentúl az angol versenypályák útjait koptatja. Ám helye nem állt sokáig üresen, hiszen melegváltásban érkezett a régi/új lakó.
A csapat számára nem ismeretlen a típus, sőt maga az autó sem, hiszen kicsi kitérővel visszatért tulajdonosához - Korda Erikhez - a P8 Subaru WRC.

A Husqvarna Racing nagy izgalommal várta az autót, mely néhány napja érkezett. Sokáig nem lesz ideje szoknia helyét, hiszen a jövő hét végén már egy tesztnek szánt versenyen kerül bemutatásra.
A Subaru természetesen a Magyar Bajnokságban is látható lesz, de pilótája még egyenlőre kérdőjeles. Több külföldi futamot is tervez a csapat, melyen a már megszokott Korda - Penderik páros terelgeti majd a vasat.

Korda Erik:
Kicsit fájó szívvel váltunk meg az autótól, de döntésünket nagyban befolyásolta, hogy a Hyundai alkatrészbeszerzése az utóbbi időben igen megnehezedett. A csapat együttesen arra a döntésre jutott, hogy váltani kell. Én nem gondolom visszalépésnek a 2001-es autóhoz képest, mivel (egy pár napos teszt után - a szerk.) dinamikusabbnak, kezelhetőbbnek érzem a Subarut. Talán csak a váltó fog hiányozni. Ez az autó egyébként már 2003-ban is volt a tulajdonomban, tehát nem lesz idegen sem az én, sem a csapat számára.

Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Főber, Bioextra, Indi-Trade, Rit-Sat, Geoform, Highlander Disco.

2005.11.05. Lausitz rali

 

Lausitz rali
2005.11.05
.

A durva murva

Tulajdonképpen még véget sem ért a San Marinói futamunk, amikor csapatom már egy újabb verseny szervezésébe kezdett. Ekkor viszont még nem sejtettem, hogy életem legnehezebb versenye elõtt állok. A kiszemelt verseny, a német bajnokság záró futama, a Lausitz Rali volt, amelyet murván rendeztek. Szerdai nap indultunk el Magyarországról, mert a pályákat, két-két alkalommal, csütörtökön és péntek délelõtt lehetett csak tréningezni. Na, az elsõ problémát rögtön ez okozta, hiszen a két alkalomra korlátozott pályabejárás még sokat látott navigátoromnak, Penderik Lászlónak, alis, Pölõnek is kevésnek bizonyult. Dolgunkat nehezítette még, hogy mindkét nap az utolsó két gyorsaságit sötétben kellett abszolválni.

Aztán jött az újabb feketeleves, a tréning elsõ napján már rajtam is kezdtek mutatkozni, a csapat néhány tagján már napok óta jelentkezõ vírusos gyomorrontás jelei. Mivel émelygésem nem jelenthetett versenyhalasztást, elindultunk a pályabejárásra. Mit mondjak, egészségesen is gondot okozna kettõbõl menni nemhogy így. Ez a pályabejárás olyan volt számomra, mintha sohasem akarna véget érni. Az utolsó néhány órában már csak egy meleg fürdõre és egy ágyra tudtam gondolni. Állapotommal, azt hiszem leginkább Pölõt rettentettem meg, hiszen a pályák némelyike olyan gyors volt, hogy 9 km-en, csak hétszer kellett hatodikból, ötödiket kapcsolnom. Sebaj gondoltam, úgysem a bajnoki címért megyünk.
Péntek délután kettõkor végeztünk a pályabejárással és rögtön a szervizparkba siettünk, ahol már várt minket kis csapatom, hiszen egy óra múlva rajtoltunk. Átöltözés és néhány utolsó egyeztetés Pölõvel, aztán indulás a rajtdobogó felé. Egy nappal a pályabejárás elkezdése után máris az elsõ gyorsasági felé vezetõ etapon találtuk magunkat. A kocsiban néha eluralkodni készülõ feszültséget egy-egy poénnal próbáltam elütni, jelezve navigátorom felé, hogy nincs itt nagy baj, menni fog a dolog.

Két gyorsaságit teljesítettünk, majd vissza a szervizbe, ahol már egy kicsit felszabadultabban próbáltuk elemezni a történteket. Bevallom, azért még egy picit nyugtalankodtam, hiszen a következõ két gyorsaságira már felkerült a lámpasor, és én még soha sem mentem sötétben WRC-vel. Utólag viszont elmondhatom, talán ezt a két gyorsaságit élveztem a legjobban az egész versenyen, kicsit késõbb kiderül miért. A napi cél felé már oldódott a hangulat az autóban és a szervizponton is.
Másnap reggel, a hajnali indulás ellenére is nagyon vártam a rajtot, hiszen az elõzõ esti gyorsok nagyon bejöttek nekem. Lehet, hogy ez a nagy lendület nem kellett volna, történt ugyanis, hogy a második gyorsaságin, egy épített ugratóra (amit szerintem kb. 100km/h-val lehet rizikómentesen abszolválni) sikerült hatodik "trepnin" megérkeznemi. A nézõknek és a fotósoknak biztosan tetszett, de nekem nem annyira, hiszen a leérkezés után, kb. fél percig, levegõt sem kaptam, kénytelen voltam félreállni a gyorsaságin. Sajnos az autó is eléggé megsínylette az akciómat és a következõ szervizbõl csak 13 perc késéssel tudtunk kihajtani. Nem mondom, hogy boldogan, de természetesen kételyek nélkül mentünk vissza a pályákra, mondván be akarjuk fejezni a versenyt. Ezek után még 7 gyorsasági várt ránk, amit végül jó hangulatban, kockázatmentesen próbáltunk teljesíteni. Ez sikerült, és ha nem is jó helyezéssel, de az abszolút 14. és a kategória 6. helyén a viadalt is befejeznünk. Azt gondolom, hogy ebbõl a versenybõl megint nagyon sokat tanultunk és már alig várjuk a következõ megmérettetést.

2005.11.04. Montefeltro rali

 

Montefeltro Rali
2005.11.04
.

Átirat

A jól sikerült osztrák ralisprint verseny után döntöttem úgy, hogy ismét rajthoz állok egy murvás versenyen. Néhány nap keresgetés után akadtam a Montefeltro Ralira, amit minden évben, San Marinóban rendeznek. Pillanatokkal késõbb, csapatunk részérõl már el is kezdõdött a lázas készülõdés. Bejelentkeztünk, és hamarosan megkaptuk a válasz, mehetünk, szívesen látnak. A nevezéskor derült ki, hogy a rendezvény nem nemzetközi, ezért némi adminisztráció és a különbözeti díj befizetése mellett az FIA átminõsítette a versenyt. Csak miattunk, kérdeztem? Nyugodjak meg, mondták, csak menjünk.
Csütörtök reggel tehát elindult a csapat, és este már együtt pizzáztunk szálláshelyünkön, Riminiben. Péntek reggel Pölõvel, alisas, Penderik László, régi-új navigátorommal, korán keltünk és indultunk az itinert átvenni, illetve a pályabejárásokat abszolválni. Három különbözõ gyorsasági várt ránk, amelyeket 3 alkalommal lehetett teljesíteni. Nem mondom, hogy ettõl jobb kedvre derültem, hiszen iszonyúan nehezek voltak a pályák. Minõségük alapján leginkább a veszprémi lõtérhez hasonlítanám õket, megszorozva kettõvel. Mondogattam is magamnak, kellett ez neked Erik?! Valamelyik pályán volt egyszerre kõ, murva, föld, homok, aszfalt és persze mindenhol szakadék az utak mellett, úgyhogy nem mondanám, hogy az éjszakám nyugodtan telt.
Szombat reggel az egész csapat elindult a verseny központja felé, ahol a rendezõk egy 2 km-es szakaszt biztosítottak a versenyzõknek, hogy tesztelhessenek. Minden simán ment, megpróbáltuk belõni az autót és igyekeztünk megszokni a körülményeket. Délután 5 körül pedig elkezdtünk beöltözködni az egy órával késõbb kezdõdõ prológra. Elvileg persze 7-kor kerültünk volna sorra, de amikor oda érkeztünk a beíróhoz, közölték, legalább 2 óra csúszás van. Valószínû a várakozás nem tetszhetett a Hunyadinak, mert a prológ elsõ kanyarjába már csak nagyobb erõfeszítés árán tudtam bekényszeríteni, majd 500 méterrel késõbb beadta az unalmast. Frankó gondoltam, 500 méterért ennyit utazni!

A rendezõktõl lehetõséget kaptunk arra, hogy amennyiben a saját szervizidõnkön belül orvosolni tudjuk a problémát, úgy másnap rajthoz állhatunk. Persze a nem teljesített prológért 1 perc 40 másodperc büntetéssel jutalmaztak. Ez azonban egy cseppet sem vette el a csapat kedvét.

Másnap korán kezdõdött a meccs, Pölõ és közém beköltözött régi barátom, para is. Lassan, óvatosan kezdtünk, mondván hova siessünk, 2 perc hátránnyal semmi esélyünk. Kaptunk is rendesen a helyi titánoktól. Nem baj gondoltam, a pálya úgyis megtizedeli a mezõnyt. Aki itt rohan, az nem látja meg a célt. Így is történt. A 6.-ik gyorsig jó páran kiestek, köztük a verseny esélyese, Grossi is. Jött az utolsó kör és mi ugyanazzal a taktikával szálltunk harcba. A 9.-ik gyors felénél utolértük a versenyben akkor még vezetõ Gianficot (technikai gondja volt), és így nem maradt az elsõ 8 autóból csak 3.
Az utolsó gyorson elölrõl mentünk, ami elég furcsa érzés volt, pláne, amikor végigértünk és láttam, elég jó idõt sikerült autóznunk. Befejeztük a versenyt, s mikor a céldobogóhoz érkeztünk, jött a meglepetés, ugyanis az abszolút 3. és az A8 elsõ helyén találtuk magunkat. Történt ugyanis, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon, az egyik mögöttünk jövõ autó balesetet szenvedett, a gyorsaságit leállították, az eredményeket pedig átlagolták, természetesen azok kivételével, akik teljesítették a szakaszt. Így mi boldogan állhattunk fel a céldobogóra és átvettük kupáinkat. Ezután viszont szép csendesen megkeresett bennünket a rendezõség delegációja, s megérdeklõdték, hogy hozzájárulnánk-e ahhoz, hogy a mi utolsó gyorsaságin elért eredményünket is átlagolják? Így ugyan csak abszolút 10. és A8 géposztály elsõi lennénk, viszont nem kavarnánk bele az olaszok pontvadászatába. Természetesen, mint meghívott vendégek, eleget tettünk a kérésnek, hiszen a jóízû verseny bennünk így is megmarad.
A fáradt, de elégedett csapat, közös vacsorával és egy kis sétával ünnepelte a sikeresen befejezett versenyt és eldöntöttük, jövõre is indulunk.

2005.08.26. Hunyadi a grófnál...

 

Hunyadi a grófnál...
2005.08.26
.

Hunyadi a grófnál - avagy WRC-vel a sógorokhoz - csak ráérõknek!!!!

2004-ben voltam kint - egy jó kis társasággal - a Harrach Rallyen. Nagyon tetszett mindenkinek, klassz verseny volt, nagyon jó minõségû murvával. Ezt a rallyesprintet egy osztrák gróf rendezi minden évben - immár 21. alkalommal - a birtokán. A szervizparkból ki sem kell lépni, hiszen közvetlen mellette található a gyorsasági utolsó kanyarkombinációja és célja. Kivetítõn is követhetõ az esemény, valamint még arra is figyelnek a rendezõk, hogy a portól ne fulladjon meg sem a szerviz, sem a nézõk - folyamatosan locsolják a pálya ezen szakaszát (nincs sár, csak éppen annyit hogy ne legyen por).

Kb. egy-két hónappal ezelõtt egy beszélgetés alkalmával került szóba, hogy mennyire jó minõségû, mennyire jó verseny. Aztán kiderült, hogy egybe esik a Budapest Rallyeval, és el is felejtettem szinte. Majd jött egy telefon, hogy "hogy is van ez a Harrach Rallye?" Utána néztem a neten, leadtam az infót, ami alapján úgy döntött Korda Erik, hogy itt szeretne elindulni. Majd késõbb jött egy SMS: "J1?" Na itt megállt az idõ, a levegõ, majd a pillanat tört része alatt futott át az agyamon az alábbi: "hogy a viharba ne!!!" aztán: "mégsem" , "igen", "nem" , "igen"... , visszakozásom oka nagyon egyszerû: még soha nem ültem úgymond nagy autóban. Felkérés kaptam már ugyan nagyobb autókba, de úgy gondoltam én azért szeretek versenyezni, hogy jól érezzem magam, és az ott nem egészen az én világom. Az elsõ versenyem óta (egy nagyon-nagyon picike Peugeot kitérõvel) zsiguliban navigáltam. Aztán döntöttem, egy ilyen lehetõséget elmebeteg vagyok ha kihagyok. Környezetem is hasonló véleményen volt, így igent mondtam.

A neten (ezt itthon is igazán átvehetnénk!) beneveztünk, majd másnap már láttuk is magunkat az elõzetes nevezõk közötti listán. Bár megmondom õszintén az utolsó percig nem nagyon akartam elhinni, hogy tényleg fogok versenyezni egy WRC-ben, úgy voltam vele - Eriknek ha van esze :) - biztos meggondolja magát, fõként ha végig veszi komolyan a dolgokat, és mérlegeli annak lehetõségét, hogy mennyi mindennel van elõrébb egy tapasztalt navigátorral. Ezért aztán még a közvetlen ismerõsöknek sem meséltem errõl a lehetõségemrõl. Igazán még akkor sem akartam elhinni, amikor megláttam a nevemet az autón. [Ezúton üzenem a "kedves" dekoros Diebel Andrisnak, hogy az a névcserés poén nagyon rossz vicc lett volna ott abban a lelkiállapotomban! Kis gonoszkodása valószínûleg nemes testrésze elvesztését okozta volna :))) ]

Egy Subaruval neveztük, de amikor már nagyon szorított az idõ döntöttünk. Marad a Hyundai. Ezt én személy szerint nem bántam, bár tudom, hogy sokan szidták/szidják, mûszakilag nem értek hozzá, de kinézetre szerintem az egyik legdögösebb rallye autó. Innentõl felgyorsultak az események. Még kb. hét nap volt a versenyig, de a szerviznek már csak kettõt kellett aludni :-D

Rajtunk kívül még két páros nevezett. Rongits Attiláék a VFTS-sel (évek óta mennek itt) valamint Czakó Jani a kereklámpással (neki is - hozzánk hasonlóan - az elsõ versenye volt). Közben navigátor után rohangáltunk a Janinak, hiszen be kellett tölteni megüresedett ülésemet. Nem volt egyszerû, vagy indultak a célszemélyek vagy egyéb okok miatt nem tudtak jönni. Már lassan agybajt kaptam az "én csak nõvel megyek" kijelentéstõl, de nem adtam fel. Végül - utólagosan kiderült, hogy nagyon szerencsés választással - Laboncz Kati jött velünk, aki eddig a túrások nõi navigátorának táborát erõsítette. Czakó Jani szerint nagyon jól döntöttünk, mert nagyon jól érezte magát a karakán és nagyon jó navigátorral. Valamint Kati szerint is nagy élmény volt számára ez a verseny.

Péntek hajnalban indultunk. Itt is voltak apró gondjai a Hyundai megérkezésének, de végülis sikeresen túl voltunk az átvételeken. Érdekes volt, hogy nem kellett matricákat ragasztgatni össze-vissza mint itthon, hova fér, hova nem (a VFTS-sel mindig bajban vagyunk). Itt egyetlen matricát adtak, melyen rajta volt a rajtszám, valamint a 4-5 szponzor is.

Innen irány a szervizparkba, majd parc ferme. A tréning 13 órától kezdõdött, s a parc ferménél beöltözve, overallban, idõre (percre pontosan) kellett megjelenni, hiszen versenyautóval lehetett csak tréningezi. S már itt menetlevél alapján mentünk. Ekkor ültem elõször az autóban. Kiértünk - idõellenõrzõ tábla, menetlevél kezelés, majd irány a rajt és kezdõdhet a tréning. Felírtuk az elsõ kört, ahol nem sokat érzékeltem az autóból olyan stresszes voltam. Legnagyobb problémám és félelmem - amit már az összes ismerõsnek elpanaszoltam a verseny elõtt - hogy én fordított itinert használok mint az Erik. Azaz nekem a "J6" az egy visszafordítót jelen, míg itt most egy jobbos 6. sebességi fokozatos kanyart. Ezt az "aprócska" különbséget mindenki el tudja képzelni :)) Végig mentünk a pályán. Egy utcai autóval valószínûleg egyszerûbb lett volna. Aztán vissza a szervizbe, majd ismét idõre újra a rajthoz. Már az elején félelmeim voltak ettõl a "2x lehet bejárni a gyorsaságit" dologtól! A zsigulinál még oké lett volna, de most egy WRC-ben ülök!!! Jézusom! Kellett ez nekem??? :-D Egyetlen dologtól féltem, de attól nagyon, "hogy fogok megfelelni?". Hiába nyugtatgatott engem mindenki (Erik, a csapat, szerviz, a barátok), hogy ne aggódjak ez egy teszt, nincs semmi baj, ha elrontom. Nincs??? Dehogy nincs!!!

Tehát jött a 2. edzés - és a feladat - visszadiktálni az itinert. Eddig nem voltak ezzel problémáim. Na most nagyon :) Tempónál nem bírt átállni az agyam az új itinerre. Elvesztettem a fonalat. Önbecsülésem romjaiban hevert. Fõként, hogy tudtam, ennyi a tréning!!! A következõ már mért kör, e szerint rajtolunk és beleszámít a versenybe - hát nem nyugtatott meg túlzottan a tudat.

A 3. körben egyértelmûvé vált, hogy van egy-két hiba az itinerben. Menetközben javítani, hát.... próbálgattam. Úgy éreztem, ennyi mindennel nem tudok megbirkózni. A "J6"AZ AKKOR IS EGY VISSZAFORDÍTÓ!!! :-D
Egyszer túlcsúsztunk, az a kanyar valahogy nem volt szimpatikus elõtte sem az Eriknek :) Aztán volt egy balos kanyar (ezen késõbb érdekes nyomok voltak kifelé) melyen egy kicsit lecsúsztunk. Na ekkor megijedtem. Nem magamat féltettem. Az autót, ha most összetörjük vége a versenynek - szerencsére nem lett semmi gond - azon kívül, hogy elég rossz idõt autóztunk így. Az itinerben még mindig voltak homályos foltok számomra. Itthon úgy gondolom, hogy minimum 3-4 edzéskörre mindenképpen szükség van egy ismeretlen pályán, egy megszokott autóval, egy megszokott pilótával, egy megszokott felírási móddal. Na ha most valaki megkérdezte volna tõlem, akkor ott, hogy mit gondolok mennyi edzésre lenne szükségem szerintem 20 alatti számot biztosan nem mondok :)

Tehát az elsõ mért idõnk (ez alapján rajtoltunk másnap) nem sikerült túl fényesen a fenti gondok miatt. Erre visszagondolva - miután hazajöttünk, vagy amikor olvasgattam a neten egy-két "kedves" megjegyzést - csak mosolyogtam. Az emberek méltatlankodtak, hogy, "hogy lehet egy WRC-vel 17. helyrõl rajtolni"? Na ezúton üzenem a kérdezõknek - hát PONTOSAN ÍGY!!! Érdekes dolog, ezek az emberek tudják, hogy ez autóverseny? Tudják hogy ez mûszaki dolog? Ismerik Murphyt? Mert ha igen, akkor - az én "komoly" mûszaki tudásommal a hátam mögött nem értem a kérdést. Bár sejtem a gondjaik okát. Itthon nem nagyon látni WRC a mezõny közepén, végén. Vajon miért? Ha bármelyik meghibásodik, kiállnak. Van olyan, hogy tudnák folytatni a versenyt csak éppen késéssel? Persze hogy van. Van olyan, hogy beesnek, de menetképes lenne az autó? Persze hogy igen. Na és egy utolsó: Ezek az autók folytatják a versenyt? A válasz egyértelmûen: "Nem!" Nem mert nem költenek arra (természetesen nem mondom, hogy nincs igazuk, hiszen milliókról beszélünk!) hogy egy 15., 20. vagy akár egy 50. hely megfelelõ legyen egy ilyen csapatnak. Gondolkozzunk! Ezekkel az autókkal apróbb mûszaki hibák miatt is kiállnak a versenyzõk, pontok szerzése nélkül nem érdemes tovább versenyezniük. Apró dolgok, kisebb gondok miatt is feladják a versenyt. Tehát ezért nem látunk WRC-ket a mezõny közepén, végén. Túl sokba kerül az, hogy a pilóta és a navigátor akár a saját, akár a nézõk szórakoztatására tovább autózzon. Na most a mi esetünkben viszont pontosan ez történt. Nekünk a lényeg, hogy minél többet menjen az autó, minél tovább autózhassunk.

Azaz nem adtuk fel és miután a szervizben kicserélték az eltört stabilkart elindultunk az esti parc fermébe. Izgalom itt is akadt. Füst jelent meg a motortérnél. Megálltunk, belenéztünk. Azon kívül, hogy profin érzékeltem :), valami valóban folyik az autóból, túl sok segítséget nem jelentettem. Mentünk tovább és reménykedtünk, hogy másnap orvosolni tudjuk a reggeli szervizben a gondot. Beálltunk a parc fermébe.

Este magam alatt voltam egy kicsit. Sõt hogy õszinte legyek, nem is kicsit. Éreztem, hogy teszt nélkül, tréning nélkül ezt nem szabadott volna bevállalnom, nem tudok erõm felett teljesíteni. Hiába biztatott Erik, a szerviz, hogy ne foglalkozzak már ezzel, nincsen baj, lesz ez jobb is, nem tudtak megvigasztalni, bár azért nagyon jól esett. Mindenki nagyon kedves volt, bíztatott. Soha nem ültem ilyen autóban, soha nem mentem fordított itinerbõl, nem teszteltünk együtt, nem tréningeztünk annyit, mint itthon szokás - ilyesmi vigasztaló szavakat kaptam. De mondhatták nekem, hogy mégis mit vártam?!? Bevallom férfiasan sírva aludtam el.

Másnap reggel olajjal felszerelkezve érkeztünk a parc ferméhez, majd a feloldó tábla elhagyása után feltöltöttük tartályt. Bepattantunk az autóba, majd már éppen indultunk volna, amikor az angol mérnök behajolva a kocsiba a padlón kezdett el matatni. Nem értettem mit akar. Kicsatolta a poroltó készüléket - még mindig nem volt tiszta a dolog - majd a kezembe nyomta. Valószínûleg a felfokozott izgalomtól lehetem ennyire szõke, mivel odafordultam Erikhez: "Ez meg mi a szöszt akar???" Õ nyugalommal válaszolta: "Legyen nálad ha gond van" -"MICSODAAAA????" na ez volt az a pillanat amikor jobb lett volna nem érteni - itt újra elkezdett cikázni egy "hiányzott ez neked Réka???" gondolat a fejemben. Ha gond van.... Remek! Csak egyetlen dologra nem gondolt a mérnök Úr! Ugyanis ha gond van, szerintem a tûzoltó palackkal a kezemben pattanok ki és rohanok el jó messzire :))))

A szervizben megbeszéltük, hogy a javítás miatt, ha késünk, késünk, de megcsináljuk, ne emiatt kelljen kiállnunk, befejezni a versenyt. Nem sok kedvem lett volna gyalogosan keresztül ballagni a gróf egyébként nem kicsi birtokán. Bõven késtünk a IE-rõl, a szervizbõl még nem is túl sokat, de az IE-hez vezetõ út egy nagyon keskeny szakasz volt, ahol nem tudtunk elõzni., Összesen ha 2 helyen lehetett, a 3 km-en. Akit viszont nem ott értünk utol annak lehetetlenség volt lehúzódni. Összesen 13 percet késtünk. Szerencsére Erik nem volt ideges (én annál inkább) azt hittem megverem az elõttünk rajtoló Stillo-st :) aki nem volt hajlandó lehúzódni a sárga táblánál. Bár ez "már csak" 1 perc pluszt jelentett. Nem volt túl kellemes a Stillo porában rajtolni. Nem indult tehát szerencsésen a másnapi elsõ gyorsunk, majd a következõ sem, ahol szintén mögötte autóztunk.

A rajthoz gurulásunkkor majdnem közelebbi ismeretséget kötött a WRC a VFTS-sel :) akik éppen a reggeli szervizbe tartottak. Egyikünk sem ment gyorsan, csak éppen egy kanyarban találkoztunk, ami nagyon szûk volt és nem állt ott akkor sportbíró. Késõbb Rongits Attiláékkal beszéltük, hogy valószínûleg az egész szervizpark a magyarokon röhögött volna, ha összetörjük egymást :) Talán egy elõnye származhatott volna - ha éppen egymással koccanunk - legalább nyelvi nehézségeink nincsenek :))))))

A GY3 egy bal - jobb kombinációjánál megláttam egy ismerõsnek tûnõ emberkét a pálya szélén. Penderik Laci volt! Erik intett neki és én csak remélni tudtam, hogy a jobbosba nem "ismerõs a pálya szélén" lendülettel fordulunk :) Egy késõbbi gyorson, amikor ismét megláttam a pálya szélén - biztos ami biztos alapon - nehogy már ott essünk be / ki. Rá is szóltam: "Ésszel! Nem a Pölõnek fordulunk!!!" :) Közben volt egy etapunk. Az elõttünk rajtoló Stillo elõtt leállították a versenyt. Nem kicsit esett az egyik autó a pályán, de szerencsére a versenyzõknek nem lett bajuk Ültünk egy darabig az autóban majd amikor közölték, hogy etap, akkor kikászálódtunk. Elbandázódtunk a Stillosokkal, teljesen aranyos két nagyon fiatal srác volt. A sofõr neve talán sokak számára ismerõsen cseng: Baldacci. Na itt az öcsi versenyzett.

Az etap után még két gyorsot teljesítettünk. Szombaton gyorsról gyorsra 10-15 mp-t javítottunk még a Stillo-s porban is. Ez köszönhetõ volt annak, hogy kezdett összeállni a kép az én fejemben is, valamint a menetközbeni javítások is sokat könnyítettek. Már tudtuk hol nem stimmel az itiner, hol kell odafigyelni jobban. Most már nem áll talán olyan távol tõlem az autó, a sofõr, az itiner. Az utolsó gyors nagyon nagy élmény volt. Ekkor éreztem azt, hogy na most kellene elkezdeni!!! Itt már nem stresszeltem, itt már teljességgel élveztem az autózást. Az utolsó gyors után mindenki meg volt elégedve, s ami a számomra nagyon fontos volt, hogy ugyan nem végeztünk az elején (ahogy az emberek elvárnák) de valamit mégis nyertünk. Rengeteg pozitív élményt, és baromi jó volt kiszállni úgy az autóból, hogy mindenki jól érezte magát ezen a versenyen, nem egy görcsös pilótát, nem egy görcsös szervizt láttam magam körül, hanem egyöntetûen az volt a vélemény, hogy megérte eljönni és megérte elindulni és egy iszonyatosan jó teszt volt ez mind a kettõnk számára az Erikkel. Fõként persze nekem.

Voltak hibák a verseny alatt, rohadt nehéz volt, néha úgy éreztem nem kellett volna elvállalni, vagy néha úgy éreztem feladom, de tudtam, ezt nem tehetem meg. Se a pilótával, se a csapattal, s fõként magammal nem.

Lehet nem kellett volna ennyire õszintén leírnom az érzéseimet, kitárni a hibáimat, a tévedéseimet, hiszen az emberek nem becsülik az õszinteséget. Biztos kapok majd bõven kritikát ezért. De talán azért akad azok között - akik elolvassák ezt a "rövidke" szösszenetet - olyan, akinek tetszettek soraim. Remélem sikerült egy kicsit átadnom - azoknak, akik nem voltak ott - a versenyem nehézségébõl, szépségébõl.

Volt rengeteg sztori melynek részletezése kimaradt ebbõl a beszámolóból. Vagy olyanok melyeken akkor ott abban az állapotban nem tudtam, de azóta már mosolygok. Ilyen, amikor Jimmy más nevet akart felrakni az autóra, a poroltós sztori a mérnökkel, vagy amikor Erik vigyorogva közölte az egyik rajtban, hogy ha nem fejezem be az önmarcangolásomat, akkor kirak a birtok közepén. Egy másik, amikor a verseny végén az autóból kiszállva közöltem, hogy ez az autó nekem nagyon bejön és ne cseréljék el, tartsák meg ezt is - erre Balu válasza: "Oké! Megmondom miben tudsz segíteni" :)

Tehát beugrottam a mély vízbe akár egy kölyökkutya, akinek fogalma sincs, hogy tud-e egyáltalán úszni. Ha néha le is merültem, és nyeltem is bõven a vizet, de próbáltam nem megfulladni (ez fõként a versenyen körülvevõ emberkéknek köszönhetõ) és fáradtan, elgyötörten de roppant boldogan partot értem.

Zárszóként - mindent összevetve, természetesen nem bántam meg. Sõt! Iszonyatosan jó érzés volt! A lassulás, a gyorsulás, meg ahogy fordul az összkerék - ilyen a zsiguliban nincs :) Nagyon hiányzott a verseny elõtti közös autózás, teszt, ami a idõ rövidsége miatt elmaradt, de így is életem baromi nagy élménye lesz ez a verseny. Az emelkedõs rajtnál szerintem nagyon elindult az autó a murván! Ezt a feelinget tényleg nem lehet leírni, ezt belülrõl érezni kell! Köszi a szerviznek, köszi a csapatnak és természetesen neked is Erik. Köszönöm!
Revák Réka

2005.03.30. Eger rali elõzetes

 

Eger Rali elõzetes
2005.03.30.


Kiss Ferenc - Penderik László
Hyundai Accent WRC

Két nemzetközi versennyel a háta mögött vág neki az elsõ hazai megmérettetésnek a Husqvarna Racing Team párosa Kiss Ferenc és Penderik László. A Hyundai Accent WRC a sajnálatos Sumava Ralin történt baleset óta felépült, és az idénynyitón két mérnök is segíti majd Ferit a minél jobb eredmény elérése érdekében.

Kiss Ferenc: "Miután mindenki azt kérdezi, elõször is szeretném kijelenteni, a lehetõségekhez képest biztos a legjobb eredményt fogjuk elérni. Ezt magyarra lefordítva: én gyõzni megyek Egerbe. A tavalyi esztendõben mentem már ezeken a pályákon, azóta nem javultak, sõt sikerült jócskán romlaniuk, így jelenleg szerintem alkalmatlanok a rali versenyzésre. Nagyon csúsznak a felhordások miatt, ugyanakkor helyenként bõdületesen gyorsak, érzésem szerint lesznek itt meglepetések. Csütörtökön Cereden tesztelünk egy hosszabbat, majd a pénteki kötelezõ Shakedown-on láthatja a Hyundait a közönség."

Korda Erik (csapatvezetõ): "Nagyon erõs mezõny gyûlt össze erre az évre, de bízom benne, hogy a mi pilótánk a legjobb, és képes lesz maga mögé utasítani a teljes magyar mezõnyt. Aki idén bajnok lesz, az valóban autóversenyzõnek mondhatja magát, azonban érzésem szerint erre jelenleg 10-en is pályáznak. A kocsi teljes egészében megújult, hiszen a cseh versenyen történt baleset jóval több kárt okozott a kelleténél, így jobbnak és biztosabbnak láttuk kicserélni a legfontosabb alkatrészeket. Várom a hétvégét, és bízom benne a végén nekünk lesz lehetõségünk elsõként pezsgõt bontani."

2005.01.03. WinterCup 2005, Janner Rallye elõzetes

 

WinterCup 2005, Janner Rallye elõzetes
2005.01.03
.

Kiss Ferenc - Penderik László
Hyundai Accent WRC

Újabb nemzetközi versenyen bizonyíthat a kétszeres Magyar ralibajnok Kiss Ferenc, hiszen az elmúlt év második felében már egy alkalommal gyõztesen tért vissza Szlovákiából, a rozsnyói futamról. A Husqvarna Racing Team párosa most Ausztria felé veszi az irányt, hogy az évadnyitó Janner ralin mutassák meg a Hyundai tudását. A cseh bajnokságba is beleszámító verseny, a februári Sumava ralival egyben egy WinterCup elnevezésû sorozatot alkot, amelynek gyõztese közel 4 millió forintnak megfelelõ Euróval gazdagodik, így nem meglepõ, hogy a résztvevõk között igen nagy neveket is találunk.

Kiss Ferenc: "Nagyon boldog vagyok, hogy a hazai évad elõtt egy ilyen rangos nemzetközi versenyen is rajthoz tudunk állni. Nem titkolom furcsa lesz havon versenyezni, hiszen még nem mentem ilyen jellegû felületen, de azt hiszem ez Benik Balázson kívül mindenkinek új lenne. Jelenleg az edzések zajlanak, volt hogy vizes felületen mentünk, azonban hétfõre leesett a hó, így most az osztrák táj megmutatta igazi varázsát. Sajnálom, hogy nem tudtam tesztelni a Hyundait havon, bíztunk benne, hogy a Szilveszter rali otthon jó alkalom lesz rá, azonban sajnos még menni sem tudtam a saras felület miatt. Egyelõre nem tudom mit várhatok a hétvégétõl, de megpróbálunk minél jobban felkészülni és akkor már csak kettõnkön múlhat. Remélem a kocsi hibátlan lesz, azt tudom, hogy gumikból nagyon komolyan felkészültünk, szinte mindenféle felületre van utánpótlásunk. Az ellenfelek nagy nevek, és valószínûleg nem gyenge autókkal érkeznek majd, de azért megriadni nem fogunk, harcolunk amíg csak lehet."
Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Fõber, Bioextra, BOMBA!, Defend-Lock,

Korda Erik (csapatvezetõ): "Titkon dobogóra várom a csapatot, amikor ismerõsök kérdezik mindig azt mondom, második helyet nem ismerünk. Ez persze csak vicc, hiszen tudva kik ellen fog Feri versenyezni, még a dobogó is magas elvárás lehet. Soha nem versenyzett még a csapat havon, ez egy újabb ismeretlen, ami nem a mi malmunkra hajtja a vizet. A Husqvarna Racing Team teljesen felkészült, a Hyundai most érkezett vissza a teljes felújításról. A verseny 3 magyar bajnokinak felel meg, így nem lesz sétagalopp, de pont ezért neveztünk, hogy meglássuk a kocsi és Feri mire képesek közösen."

Technikai információk: A Janner rali összesen 840 kilométernyi versenyt foglal magába, két napba sûrítve, amelybõl majdnem 300 kilométer a gyorsasági szakaszok hosszúsága. Az elsõ napon 12 gyorsasági vár a mezõnyre, amelybõl minimum ötöt sötétben, lámpasorral kell majd teljesíteni. A második napra szintén marad még pálya bõven, hiszen nyolc szakasz alatt több mint 130 kilométernyi száguldás következik, és reggeltõl négy gyorsaságin keresztül nincsen szerviz lehetõség.

2004.09.24. Célban

 

Célban
2004.09.24.


A Hyundai WRC-vel versenyzõ Michna-Zsíros kettõs a hétvégén rendezett Pécsi ralifutamot a 10 helyen zárta, amelyhez ezúton is gratulálunk.

2004.09.15. Hyunday WRC a Mecsek rali

 

Hyundai WRC a Mecsek Ralin
2004.09.15.


Ismét hazai pályákon szerepel a Hyundai WRC, amellyel a hétvégi Mecsek Ralin a Michna - Zsíros páros veselkedik neki a klasszikus aszfaltpályáknak. Az autó elméletileg hibátlan, a csapat is szorgalmasan készült a küzdelemre és reméljük, hogy a technika kisördöge most nem fog ellátogatni a versenyre.

2004.09.01. A Formula 1 betétfutam után ismét Ring

 

A Formula 1 betétfutam után ismét Ring
2004.09.01.


A Husqvarna Racing Team versenyzõje, Bessenyey Zoltán a mostoha körülmények ellenére is becsülettel helytállt a Formula 1 Magyar Nagydíj betétfutamaként megrendezett Clio Kupás küzdelmek során és ismét sikerült pontot szereznie. A kisebb koccanásoktól és gumiproblémáktól eltekintve úgy tûnik, hogy az autó rendben van, így minden esély megvan arra, hogy Bzzz a most hétvégén, ismét a Hungaroringen aszfaltján rendezett megmérettetésen, eredményesen szerepelhessen.

2004.08.13. Cliozás az F1 közben

 

Cliozás az F1 közben
2004.08.13.


A parádsasvári hétvégén bemutatott, jelentõs károkat okozó korlátfogás eredményeit sikerült kijavítani, így Bessenyey Zoli rajthoz áll a napokban rendezett, hungaroringi futamon is, ahol a Clio-sok, a Formula 1 Magyar Nagydíj betétesei lesznek. Az újjáépített autó az edzésen tökéletesnek bizonyult, Bzzz-nek egyedül az új mintázatú abroncsokkal gyûlt meg a baja, amelyek köszönhetõen jelentõsen lassult a versenygép. A gumik lecserélésére sajnos nincs esély, így marad az esõtánc, azaz a csapattagok égi áldásért fohászkodnak, hiszen Zoli már többször is bizonyított vízen.
Köszönet a szponzoroknak és támogatóknak, illetve minden segítõ kéznek.

2004.06.29. Harc a gumioszlopokkal

 

Harc a gumioszlopokkal
2004.06.29.


A Kiskunlacháza melletti, teljesen sík reptéren lassan már hagyományosnak mondható módon, idén is megrendezték a pályaautósok hegyi felfutóját. A legnagyobb magaslatokat a füvesített hangárok jelentették, a szalmabálákkal és gumifalakkal kijelölt pályában csupán néhány centis a szintkülönbség. A hegyi felfutásokra az egyenkénti indítás emlékeztetett, illetve az autók oldalainak kisebb-nagyobb leradírozása, amelyek ezen a versenyen nem a korlátok, hanem a gumifalak érintésének következményei.
Versenyzõnk, Bessenyey Zoltán meglepõen jó pénteki edzéseredménnyel nyitotta a hétvégét, és a szombati versenynapot sem zárta rossz helyen, hiszen a kupát és fontos pontokat érõ 5. pozíciót kaparintotta meg. A vasárnapi élesmenetek során három másodpercet javított legjobb idõeredményén, azonban az éjszaka folyamán sok versenytárs javult látványosat, illetve a Cliok is kipihenhették magukat, így még az egyéni csúcsidõ is csupán a 9. helyre volt elég.
A gumifalak Bzzz életét kevésbé, a szerelõiét ellenben jócskán megkeserítették, hiszen a srácoknak bõséggel lesz mit újjávarázsolniuk a következõ viadalra.

2004.06.23. Hétvégén ismét pályaverseny

 

Hétvégén ismét pályaverseny
2004.06.23.

INTERSOFT KUPA
KISKUNLACHÁZA, 2004. JÚNIUS 25-27.


A Magyar Autós Gyorsasági Országos Bajnokság V. és VI. futama
Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa V. és VI. futama
Shell V - Power Racing Renault Clio Kupa V. és VI. futama

Idén már második alkalommal rendez versenyt a Zengõ Motorsport egyesület, ez alkalommal a kiskunlacházi volt szovjet katonai reptéren. A vízszintes hegyiversenyen - a lebonyolítás a hegyiversenyek szabályai szerinti - a tavalyival megegyezõ pályát kell majd teljesíteniük a versenyzõknek, így jó összehasonlítási alapot adnak majd az elmúlt évbõl származó eredmények, hogy kinek, mennyire sikerül memorizálni, illetve az idén megbarátkozni, az eredetileg a szélvészgyors vadászgépek számára tervezett betonnal. A rendezõ azt szeretné, ha a tavalyihoz hasonlóan az idén is kellemes, bensõséges hangulatú versenyhétvégét tölthetnének majd el az indulók és az érdeklõdõk, s reméli az idõjárás is a kegyibe fogadja az ingyenesen látogatható rendezvényt.
A helyszín szellemében a Zengõ Motorsport egy különleges meglepetés vendéget is meginvitál a futamra, aki a hazai katonai repülés egyik nagy egyénisége!

Program

2004. június 26. szombat

09:00 - 09:15 OB III. (Astra) kategória 1. verseny
09:25 - 09:45 OB I/2 (kistúra) kategória 1. verseny
09:55 - 10:15 OB IV. (Clio) kategória 1. verseny
10:25 - 10:45 OB I/1. (nagytúra) kategória 1. verseny
10:55 - 11:05 OB II (formaautó) kategória 1. verseny

11:25 - 11:40 OB III. kategória 2. verseny
11:50 - 12:10 OB I/2 kategória 2. verseny
12:20 - 12:40 OB IV. kategória 2. verseny
12:50 - 13:10 OB I/1. kategória 2. verseny
13:20 - 13:30 OB II kategória 2. verseny

13:50 - 14:05 OB III. kategória 1. idõmérõ edzés
14:15 - 14:35 OB I/2 kategória 1. idõmérõ edzés
14:45 - 15:05 OB IV. kategória 1. idõmérõ edzés
15:15 - 15:35 OB I/1. kategória 1. idõmérõ edzés
15:45 - 15:55 OB II kategória 1. idõmérõ edzés

16:15 - 16:30 OB III. kategória 2. idõmérõ edzés
16:40 - 17:00 OB I/2 kategória 2. idõmérõ edzés
17:10 - 17:30 OB IV. kategória 2. idõmérõ edzés
17:40 - 18:00 OB I/1. kategória 2. idõmérõ edzés
18:10 - 18:20 OB II kategória 2. idõmérõ edzés

2004. június 27. vasárnap

09:00 - 09:15 OB III. kategória 1. verseny
09:25 - 09:45 OB I/2 kategória 1. verseny
09:55 - 10:15 OB IV. kategória 1. verseny
10:25 - 10:45 OB I/1. kategória 1. verseny
10:55 - 11:05 OB II kategória 1. verseny

11:25 - 11:40 OB III. kategória 2. verseny
11:50 - 12:10 OB I/2 kategória 2. verseny
12:20 - 12:40 OB IV. kategória 2. verseny
12:50 - 13:10 OB I/1. kategória 2. verseny
13:20 - 13:30 OB II kategória 2. verseny


A versenypálya megközelítése
Kiskunlacháza belterületén Bugyi irányába kell elkanyarodni, majd elhagyva a Kiskunlacháza vége táblát át kell haladni a vasúti síneken. A következõ útelágazásnál ismét Bugyi irányába kell haladni, s mintegy 2 km után, jobb oldalon található a repülõtér bejárata.

2004.06.03. Pécs: technikai problémák és értékes pontok


Technikai problémák és értékes pontok
2004.06.03
.

A Pécs melletti hegyiversenyen a szerencse ismét elkerülte a csapatot, hiszen komoly váltóproblémákkal indult a hétvége. Az immáron csíkos Clio váltója ugyanis részlegesen felmondta a szolgálatot, így Bzzz nemcsak a kanyarokkal, hanem a váltókarral is becsülettel küzdött. A szerkezet az egyes fokozatot kidobálta, kettesben és hármasban pedig folyamatosan tartani kellett a kart. Mindezek ellenére, az esõáztatta pályán, Zoltán a pontszerzõ, hatodik helyen zárta a futamokat. Egész éjszakás szerelés után, vasárnap már a szerencsétlenül járt csapattárt váltójával rajtolhatott és a felszáradt aszfalton ismét hozta a hatodik helyet, amely sokkal nehezebb volt, mint az elõzõ napon, hiszen szinte csak századmásodpercek választották el egymástól a mezõny elejét.
A hétvégén zsákmányolt hat ponttal, Bzzz pillanatnyilag kilencedik a bajnokságban.

2004.05.28. Pécsi hegyiverseny bõvebben (idõterv)

 

Pécsi hegyiverseny bõvebben (idõterv)
2004.05.28.



A hétvégén rendezik a hazai autósport legtradicionálisabb rendezvényét a 42. Nemzetközi Autós Hegyiversenyt Pécsett a sokat látott Szentkút és Abaliget között elhelyezkedõ versenypályán.
A rendkívül technikás pályán az izgalmas márkakupa viadalok mellett Szász László pályacsúcs javítási kísérlete lesz a fõ attrakció, de nem szabad megfeledkezni a pénteki prológról sem, mely a gyorsasági szakágban tavaly igazi újdonságként elõször került megrendezésre.
Ez lesz a versenyhétvége elsõ hivatalos eseménye, ahol már rengeteg versenyautóval lehet találkozni. A pénteken 17 órakor kezdõdõ eseményre kilátogatók biztosan találkozhatnak a legnagyobb küzdelmeket hózó Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa és a Mobil1 Opel Astra Classic Kupa résztvevõivel, valamint a két túraautós és a formula autós kategóriából is láthatnak majd versenygépeket egy érdekes verseny keretében a Pécs Plaza parkolójában.

A hivatalos program szombat reggel hétkor kezdõdik, ekkortól indul be a lavina, elõbb két edzés, majd két versenyfutam következik. A versenyek közül kifejezetten izgalmasnak ígérkezik a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa küzdelme, ahol már rengeteg kiéhezett versenyzõ próbálja megverni Wéber Gábort. Erre sokan esélyesek is, hiszen a Hungaroringen is nagyon jól szereplõ Bárkovics Zoltán igazi "hegyimenõ", Gál Szabolcsot sem kell félteni, ha hegyrõl van szó,(tavaly egyedül õ tudta egyszer legyõzni a bajnok Wébert az egyik hegyi futamon) sõt Wéber szerint Jánosi Sándor is nagy vetélytárs lehet. Mellettük még a tavaly is kiválóan teljesítõ RTL Klubos Czollner Gyula is odaérhet egy dobogós helyre. Mellettük még Él, Bzzz, Solti és Vladár is képes lehet egy-egy jó meglepetés erejû eredményre, tehát biztosan izgalmas lesz ez a hétvégi küzdelem.

A másik márkakupa, a Mobil1 Opel Astra Classic Kupa viadala is izgalmasnak ígérkezik, hiszen itt is van egy fiatal élmenõ, akinek a skalpjára sokan ácsingóznak. Kis Asi (Assenbrenner Tibor) azonban tavaly elsõ Astrás hétvégéjén is nyerni tudott itt, tehát aki meg akarja verni, annak nehéz dolga lesz. A hírek szerint erre esélyes lehet Szamosvári Béla, a JB Motorsportot erõsítõ Dr. Grigalek Gábor, Bíró Géza és a csapattársuk Borbély Zsolt is. Az idén már külön értékelés nélkül futó médiások is nagyon igyekezni fognak, közülük talán a tavaly itt már bizonyító Szabó Róbert (Autó-Motor) és a tavalyi médiabajnok Pantl Péter lehet gyors, de a márkakupák oldalának webmestere az A5-ös Vida Janika is szeretne melléjük felzárkózni.

A többi kategóriában is izgalmas verseny várható, hiszen számos nagy név jelen lesz a viadalon. Itt lesz például Németh "16V" Péter (Szelep) egy Citroen Saxo Kit Car, majd pedig az eggyel nagyobb Renault Megane Kit Car volánja mögött. A nagy túrában Rácz István Pólya Ádámmal (BMW) küzdhet meg, de itt lesz Pólya Miklós (BMW), Butyka György (BMW) és Zengõ Zoltán is a külföldi erõsítõ kúrán átesett Seat Leon-al. A Formula autók küzdelmében a bajnoki várományos Chanoch Nissany mellé jön egy nagy vetélytárs, a csapattulajdonos Szász László, aki egy Reynard-Zytekkel a pályacsúcs megjavítását tûzte ki maga elé. A régi rekordot (1.46:35) még Walter Leitgeb tartja 2000-bõl egy F3000-es géppel, ezt akarja most megdönteni Szász, amihez reméljük jó idõ is lesz.

Hétvégén tehát Pécsi Hegyiverseny, technikás pályával, nagy csatákkal és reméljük több pályacsúccsal, köztük az abszolút rekorddal is. Valamint egy hangulatos hétvégével a benzingõzzel már megfertõzött és a még ezután megfertõzõdni vágyó nézõknek.
Az érdeklõdõk részletes információt találhatnak a versenyrõl a www.pecsi.hegyiverseny.hu weboldalon is.

Program
2004.május 28. (péntek)
17.00-20.00 Prológ (szlalom)a versenyzõk bemutatásával
Helye: Pécs Plaza nyugati parkolója

2004.május 29. (szombat)
08.00-08.40 1. Edzésfutam Kat. III. és Kat. IV.
09.10-09.40 1. Edzésfutam Kat. I/2. (OB, ZT)
10.00-10.30 1. Edzésfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
10.50-11.30 2. Edzésfutam Kat. III. és Kat. IV.
12.00-12.30 2. Edzésfutam Kat. I/2. (OB, ZT)
12.50-13.20 2. Edzésfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
13.40-14.20 1. Versenyfutam Kat. III. és Kat. IV.
14.50-15.20 1. Versenyfutam Kat I/2. (OB, ZT)
15.40-16.10 1. Versenyfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
16.30-17.50 2. Versenyfutam Kat. III., IV. + OB, ZT
18.30 Eredményhirdetés

2004.május 30. (vasárnap)
07.00-07.40 1. Edzésfutam Kat. III. és Kat. IV.
08.10-08.40 1. Edzésfutam Kat. I/2. (OB, ZT)
09.00-09.30 1. Edzésfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
09.50-10.30 2. Edzésfutam Kat. III. és Kat. IV.
11.00-11.30 2. Edzésfutam Kat. I/2. (OB, ZT)
11.50-12.20 2. Edzésfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
12.40-13.20 1. Versenyfutam Kat. III. és Kat. IV.
13.50-14.20 1. Versenyfutam Kat I/2. (OB, ZT)
14.40-15.10 1. Versenyfutam Kat I/1., II/1., sportautók (OB, ZT)
15.30-16.50 2. Versenyfutam Kat. III., IV. + OB, ZT
17.30 Eredményhirdetés

2004.05.27. A hétvégén ismét Clio a fõszerepben


A hétvégén ismét Clio a fõszerepben
2004.05.27.


A Pécs melletti hegyipályán ismét összemérik tudásukat a Clio Kupa résztvevõi, köztük versenyzõnk, Bessenyey Zoltán is, aki reményeink szerint nem csak autója új dizájnjával, hanem eredményességével is kitûnik majd a mezõnybõl. A szombati és vasárnapi edzések, illetve futamok sok látványossággal kecsegtetnek, hiszen a Cliok mellett a teljes hazai pályaautós szakág versenyzõi is megmérkõznek a stopperórával.

2004.05.19. Rali és pályaautó elõzetesek


Rali és pályaautó elõzetesek
2004.05.19.


A hétvégi Duna-Alba ralin Kiss Ferenc - Tábori József kettõsünk sajnos nem erõsíthetik jelenlétükkel a mezõnyt, azonban elõzetes hírek szerint, a következõ futamon ismét sisakot húznak és egy Subaru WRC segítségével megpróbálnak felkapaszkodni a dobogóra.

A pályaautósok következõ megmérettetésének a pécsiek adnak otthont, amelyen Bessenyey Zoltán a Clio kupa keretén belül ismét támadásba lendül. A május 29.-én, illetve 30.-án lebonyolítandó hegyi felfutókon, a korábbi évek tapasztalatai alapján, Bzzz jó szereplésére számítunk és reméljük, hogy ezúttal a technika sem emeli megadóan magasba a kezét.

2004.05.03. A hétvégi szereplés zökkenõi


A hétvégi szereplés zökkenõi
2004.05.03.


Bessenyey Zoltán (Bzzz) hétvégi szereplését technikai gondok nehezítették. Mindkét versenynapon kicsit erõtlennek bizonyult a versenyautó, fõként a téliszünet alatt látványosat fejlõdõ, jelenlegi élmezõny EVO II-es Cliohoz képest. A célegyenesben rettentõen erõtlen autóval Bzzz végül a tizedik helyet szerezte meg szombaton. A vasárnapi küzdelmek egy fokkal jobban indultak, hiszen a hatodik startkocka megszerzése után Zoltán felküzdötte magát a negyedik helyre, ám a technika kisördöge tovább munkálkodott, ugyanis szétesett versenygépének hajtáslánca, s az azonnal mozgásképtelenné vált gépezettel képtelen volt befejezni a versenyt. Természetesen csapatunk keresi a technikai

ahid

 

 További Partnereink:

 
eneos
 
hertzzz
  penta kr
 
siwa
 
mada
 
 
 stravia
 
euroaszfalt
 
betonutepito logo
 
blaora text2
 
  felo logo
 
  alabardos_uj_3
  
 c b logo
 
stefani
 
staple care logo

 equicom logo
 stein
 me-logo
 
fm uj
 
szm 1
 
mnr
 
sinusnet
 
avant
 
bws
 
raorg
 
viwa
 
alex
 
autoszoft
 
kpk
 
lanchid
 
szerszam
 
kr ass 16
 
BDA Trans Kft
 
FKZ-Tools
 kr ies procomtec1
 
Rabakert
 
All 4 Office
 
revo
 
kr raab cnc
 
 
kr muzsai 16
 
noa ep logo
  dezso bt
 bk aeon
 Bialabok Alexandra
nct
 
szirt bau
 
ventil logo
 
gunhouse
 
young
 
szalai
 
scs bg
 
natur
premium szerszam
 
 regio center
 
hardy1
 
  prospero
 
al visz
 
bm komp dekor1
 
GULF 2202x2076
 
iramko
 
Schis 10630x4561
 
Honor
 
LL trans m
 
SALGO polc
 
lead design
 
tisztaviz logo
 
absoluthostess s
 
Média Partnereink:
 
 sport 1

 rallysport

 

rallyheart

Copyright © 2004-2017.