kordaracing logo2015
footerfacebookiconyoutubeiconfooterrssicon

2007.04.29. Ismét a célban

 

Ismét a célban
2007.04.29.


Idén immár másodszor segítette abszolút pontokhoz Borsi Gergőt és Baranyai Lászlót a Husqvarna Racing Team 98-as évjáratú Subaru Impreza WRC-je.

Bizakodva várta a 14. MC Rally zárónapját a HRT talpon maradt autójával a Borsi-Baranyai kettős, ami nem csoda, hiszen soha eddig nem vághattak még neki a hatodiknál előkelőbb helyről egy versenynapnak. Bár a fiúk szeme előtt eme remek pozíció megtartása lebegett, akár még ennél is előbbre verekedhették volna magukat a 98-as autóval. Hogy nem így történt annak elsősorban két megforgás az oka, így akaratuk ellenére egy nyolcadik helyre cserélték a reggeli hatodikat.

Ha maradéktalanul nem is, de az újabb célba érkezéssel és az abszolút pontokkal azért elégedettek a srácok, hiszen Gergőék két futam után amellett hogy a jelenleg ők a legeredményesebb Subarus versenyzők az országban a hatodik helyet is megszerezték az Országos Rallye Bajnokság ponttáblázatán, igaz Asiékkal és Botkáékkal holtversenyben.

Korda Erik: - Elégedett vagyok a mai nappal, Gergőnek voltak ugyan kisebb hibái, de megint behozta az autót. Úgy érzem jó irányba tartanak az Imprezával: legutóbb egy hetedik, most egy nyolcadik hely, szépen gyujtögeti a pontokat, és ez így jó. Az előttünk álló hetek újabb kihívást tartogatnak csapatunk számára, egyrészt mindkét autóra komoly felújítási munkák várnak, másrészt egy újabb WRC-vel, egy 99-es évjáratú Imprezával gyarapodik a gépparkunk, hogy három autóval folytathassuk tovább a szezont.

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.

2007.04.28. Egyik szemünk sír, a másik nevet

 

Egyik szemünk sír, a másik nevet
2007.04.28
.

Örömből és bánatból is kijutott a Miskolc Rally első versenynapján a Husqvarna Racing versenyzőinek, miközben Borsi Gergőék eddigi legjobb eredményükért hajtanak, Herczig Norbi az új autóval a verseny ido előtti befejezésére kényszerült.

Balszerencsére sikerült a 2003-as Impreza WRC hazai bemutatkozása, az autó fedélzetén helyet foglaló Herczig - Csökő kettős a szombati versenynap végén a váltó hibája miatt a 14. MC Rally feladására kényszerült. Norbi és Zoli a nap első felét az ismerkedésnek szentelte, hiszen most először állíthatták csatasorba a fent említett modellt. A délutáni pályák azonban nem sok jót tartogattak Norbiék számára, a rali hetedik gyorsaságiján meghibásodott az Impreza váltója. Az átkötő szakaszon a fiúk manuális módba kapcsolták a váltót, ezzel elérték, hogy sikerült teljesíteniük a hátralévő szakaszt, de sajnos a szervizparkig vezető úton elfolyt belőle az olaj, így a csapat a visszavonulás mellett tette le voksát.

Épp csak beköszönt a technika ördöge a Borsi-Baranyai kettőshöz, náluk az indítómotor hibája okozott kisebb felfordulást a szombati versenynapon. A csapat az esti szervizparkban kicserélte a meghibásodott alkatrészt, így jelenleg semmi akadálya annak, hogy Gergőék a záró napon tovább folytassák mai remeklésüket. A páros a rali első napján pályájuk eddigi legjobb eredményüket, egy abszolút hatodik helyet értek el, vasárnapra mi más tervük is lehetne, mint ennek a helynek a megtartása.

Korda Erik: - Sajnos Norbiék autója megadta magát, a váltónak az elektronikáját ütötték le róla. Elég drága kockáztatás lenne továbbmenni vele, ezért inkább kiálltunk. Gergő jó öreg paripája még mindig megy, egy önindítót cseréltünk egyébként semmi gond vele. Az első nap végén a hatodik helyen állnak, holnap támadnak.

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.

2007.04.27. Megérkezett az új autó

 

Megérkezett az új autó
2007.04.27
.

Az idei szezon második versenyére már az előre eltervezett felállásban, egy 98-as és 2003-as Subaru Impreza WRC-vel áll rajthoz a Husqvarna Racing Team.

A Miskolc Rally hetében megérkezett a Husqvarna Racing műhelyébe a várva várt és a magyar pályákon még sosem látott 2003-as fejlesztésű Subaru Impreza WRC. A vadonatúj autó természetesen átesett az ilyenkor szokásos procedúrákon, a versenyt megelőzően Herczig Norbert megtette az első teszt kilométereket, majd a sikeres gépkönyvezés és a Miskolc Rally technikai gépátvétele következett. A Magyarországon debütáló versenyparipa pilótája, a szezonnyitó futamot a negyedik helyen befejező Herczig Norbi leginkább egy kezes bárányhoz tudná hasonlítani az S9-est, elmondása szerint eddigi legjobb autójában foglalhat helyet. Norbi, Csökő Zoltánnal az oldalán, a Miskolc Rally prológján a közönség ovációba burkolt elismerése mellett az ötödik leggyorsabb időt szerezte meg.

Nem maradt újdonság nélkül a csapat másik párosa, a Borsi - Baranyai tandem sem, hiszen az egri rali óta eltelt időben az ő autójuk, a 98-as Impreza WRC erőforrása, váltója és futóműve is teljes felújításon esett át. A változásokat természetesen Gergőék sem a versenyen szerették volna megtapasztalni, így a Miskolc Rally rajtja elé még ők is beiktattak egy rövid tesztet. Gergőék a népkerti prológon a nagyérdemű szórakoztatását szem előtt tartva az abszolút 15. helyen végeztek.

Korda Erik: - A Miskolc Rally hetében hoztuk haza Angliából a 2003-as Subaru Impreza WRC-t, ami a jelek szerint legalább olyan jó, mint amilyen szép. A szezonnyitó óta eltelt időben a 98-as Subaru sem maradt érintetlen, hiszen a motor mellett a váltó és futómű is fel lett újítva. Az első tapasztalatok szerint a közönség tetszését is sikerült elnyernie a 2003-as autónak, hiszen amerre járt, nagy tömegeket vonzott maga köré. A teszteken mindkét Impreza szépen muzsikált, így bizakodva tekintünk a 14. MC Rally elé, szeretnénk Norbiékat és Gergőéket is szép eredményekhez segíteni.

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.

2007.04.06. Elégedetten a célban

 

Elégedetten a célban
2007.04.06.


Összesen 14 bajnoki pontot szereztek a Husqvarna Racing pilótái az idei Országos Rali Bajnokság szezonnyitó, egri futamán.

A szombati események ismeretében nehéz vasárnap várt a Herczig-Csökő kettősre, autójukból, a 99-es Impreza WRC-ből, ugyanis már a rali első napján eltűnt a negyedik a fokozat. A Subaru Rally Team Hungary versenyzői a zárónapnak az abszolút negyedik helyről vághattak neki, de pozíciójukat ifj Érdi Tibor és Hideg Krisztián is veszélyeztette. Komoly nyomást azonban egyik versenyző sem tudott gyakorolni Norbiékra, akik a nap első felében remekül őrizték pozíciójukat. Részben a szerencsének is köszönhetően a második félidőre fellélegezhetett a Subaru legénysége, hiszen ekkor már sikerült meglépni üldözőik elől és a célba végül magabiztos előnnyel a negyedik helyre érkeztek.

Nagy a boldogság a Master Cars csapat háza táján élversenyzőik, Borsi Gergő és Baranyai István egy szép eredménnyel mutatkoztak be a legnagyobbak közt. Pályafutásuk első és leginkább tanulásnak szentelt World Rally Car-os versenyén remekül helytálltak, hiszen a nyitó szakasz abszolút 21. helyéről egészen a négy pontot érő hetedikig léptek előre a rali céljáig. Gergőék a végére olyannyira belejöttek, hogy a záró szakaszon már egy abszolút harmadik időt is bejegyeztek a nevük mellé, mindezt úgy, hogy a 98-as autó erőforrásának teljesítménygörbéje már csak árnyéka volt korábbi önmagának.

Korda Erik: - Úgy hiszem elégedetten zárhatjuk az idei bajnokság első futamát, hiszen mind a pilóták mind a csapat kitett magáért. Norbi ma is remekelt, hiszen negyedik helye annak ellenére sem forgott egyetlen pillanatig sem veszélyben, hogy ma is nélkülözni volt kénytelen a sebváltó negyedik fokozatát. Gergő is szép eredménnyel zárta első közös versenyünket, és bizakodásra ad okot, hogy körről-körre tudott gyorsulni. A verseny két napja alatt a szervizünknek számos feladattal kellett szembenéznie, úgy gondolom ezeket a fiúk a lehetőségekhez képest remekül meg is oldották, pedig kicsit tartottunk attól, hogy a vártnál nagyobb terhet ró ránk két WRC szervizelése.
- Most egy picit örülünk, de nem sokáig, egyrészt a 98-as autó motorjánál esedékessé vált a teljes felújítás, valamint ha minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan az új autónk is megérkezik.

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.,

2007.04.05. Jók az eredmények, boldogak a pilóták

 

Jók az eredmények, boldogak a pilóták
2007.04.05
.

Az egri mezőny mindkét Subaru WRC-je, sikerrel, pontszerző helyeken fejezte be a Start-Auto Rally szombati versenynapját.

Az 5-ös rajtszámmal versenyző Herczig-Csökő kettős több nehézséggel is kénytelen volt szembenézni a nap folyamán, ennek ellenére az igen előkelő abszolút negyedik helyről várhatják a folytatást. A nyitó szakasz végéhez közeledve Norbiék egy picit lecsúsztak az útról, a sodródó autót az út menti fák fogták meg de az autó szerencsére csak látványos sérüléseket szenvedett. A következő gyorson egy rejtélyes defekt lassította a 99-es Subaru WRC legénységét, de mindezek ellenére is az abszolút ötödik helyen zárták az első kör három gyorsaságiját. A nap második felében egy kisebb váltóprobléma hátráltatta a duót, de egy helyet javítva korábbi helyezésükön az összetett negyedik helyről várhatják a befejező nap hat gyorsaságiját.

Sikerrel teljesítette első WRC-s versenynapját Borsi Gergely és Baranyai László is. Az újdonsült World Rally Car-os páros a nap első felében leginkább csak ismerkedett a 98-as Impreza WRC-vel, amit mellesleg nagyon élveztek. Ahogy közelebb kerültek az autóhoz, úgy javultak gyorsról gyorsra időeredményeik is, majd a nap végén a két pontot érő abszolút kilencedik helyen állapodtak meg. Gergőék autója szinte az egész nap alatt gond nélkül üzemelt, némi riadalmat csupán az első körben lecsúszó turbócső okozott a fedélzeten, a hibát azonban a szervizben a srácoknak sikerült gyorsan orvosolnia.

Korda Erik: - A Norbi autóján van egy kis fénysérülés, valamint a délután folyamán a váltó kezdett rakoncátlankodni, de ettől eltekintve szerencsére nincs semmi különösebb probléma az autókkal. Gergő folyamatosan gyorsul, az eredmények úgy érzem jók, boldogak a pilóták, úgyhogy elégedett vagyok, hiszen mi lehetne ennél fontosabb?

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.,

2007.04.04. Kettőzött erővel

 

Kettőzött erővel
2007.04.04
.

Némiképp eltérve az eredeti tervektől, de két Subaru WRC-vel képviselteti magát a 2007-es Országos Rali Bajnokság futamain a Husqvarna Racing.

Mivel sajnálatos módon nem készült el időre az új autó, a 2003-as fejlesztésű Subaru Impreza WRC, a kék csapatnak módosítania kellett a korábbi tervein. Az S9-es Subarut a Herczig-Csökő kettős szerette volna sikerre vezetni a magyar bajnoki szezonnyitón, ennek hiányában sem kell lemondani az egri száguldásról a Subaru Hungary Rally Team versenyzőinek. A Husqvarna Racing azonban előhúzott egy 1999-es Imprezát, ami péntek hajnalban érkezett a hevesi megyeszékhelyre. Így, még ha Norbiéknak várniuk is kell a miskolci futamig az új autó bemutatásával, egy kicsit öregebb technikával azért harcba tudnak szállni a bajnoki pontokért.

A 98-as Imprezával a WRC-s debütálását Egerre időzítő Borsi Gergő nyugodtan készülődhetett a futam rajtjára, hiszen a P8 WRC a téli szünetben átesett az ilyenkor szokásos nagyfelújításon. Gergő egy rövid tököli teszttel melegített az egri bemutatkozásra, ahol, ha a teljes összhangra nem is sikerült még rátalálnia, az első lépések bizakodásra adnak okot kettejük közös jövőjét illetően.

Péntek délre mindkét autó sikeresen túlesett a gépkönyvezésen illetve a gépátvételen, így következhetett a nézők előtti bemutatkozás, a mezőkövesdi prológ, majd az egri ünnepélyes rajtceremónia. A prológot mindkét páros kivívta a szépszámú közönség elismerését, mindkét pilóta igazán látványos autózással abszolválta a reptéren kialakított pályát. A két Subaru a WRC-k közt a negyedik-ötödik helyet szerezte meg, ami az abszolútra levetítve a Herczig-Csökő duó esetében a 10. míg a Borsi-Baranyai tandemnél a 18. hellyel egyeztethető össze.

Korda Erik: - A versenyt megelőző héten igazán eseménydús napokat éltünk át, a 99-es autó az utolsó pillanatban érkezett meg, és a prológ előtt még egy kisebb felújításon esett át a szálloda parkolójában. A prológot mindkét autó sikeresen abszolválta, ennek fényében bízunk a hasonlóan sikeres holnapi folytatásban.

A Husqvarna Racing együttműködő partnerei: Bioextra Kft, Corax Bioner ZRt, Schiller Autóház, Fittness Trade Kft, Olaj Synt Kft, Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, Rouge Café, Otp Ingatlan Bau Kft, Colonell Kft., Total Stone Kft.,

2006.10.02. Mecsek ralir

 

Rossz kezdés - jó végjáték (Mecsek rali beszámoló)
2006.10.02.


Szerda délben indult Pécs irányába a Husqvarna Racing Team. Korai indulásunk oka, nem az, hogy elnéztük a naptárt, hanem egy délutáni tesztre igyekezett a csapat. A helyszín a közkedvelt Árpádtetői gyorsasági volt, ahol okoztunk is néminemű kavarodást, mivel a fórumon - "jóindulatúan" hamarosan meg is jelent, hogy Herczig Norbi tiltott tesztet végez! Mi csak mosolyogtunk az infókon, hiszen nagyon is jól tudtuk, hogy nem is Ő ül az autóban.
"Próba-pilótánk" a kétszeres abszolút magyar bajnok volt! Talán már sokan ki is találták, hogy a pécsiek nagy kedvencéről Kiss Feriről van szó. Nem autózott sokat, de igazán jó volt látni ahogy az autóban ülve fülig ért a szája. Nagyon tetszett neki. Egyetlen nagy hibát azonban talált a WRC-ben! Ez pedig nem volt más, minthogy hétvégén nem Ő ül a Subaru volánja mögött :-)
A csütörtöki nap szintén teszttel indult a Herczig - Csökő párossal. A helyszín is közeli. Természetesen nem ugyanott (hiszen valóban a szabályok alapján Norbi nem tesztelhetett gyorsaságin szakaszon) így kb. 500 méterre a tegnapi szakasztól táborozott le a csapat. A helyszín a Hetvehelyi gyorsasági szakaszhoz volt hasonló, keskeny, egy nyomsávos úton zajlott.
Pár körig nem is volt gond, majd jött a telefon, hogy Norbi kissé lecsúszott a pályáról és az autó úgy döntött Ő ugyan ott befejezte. Nagy volt a riadalom. Főként, amikor visszatérve megállapították, hogy a vezérműszíj "kissé" összekuszálódott. Itt egy kicsit a technikai dolgokban járatosabbak elmondására hagyatkozom (ez a része "enyhén" távol áll tőlem), akik felvilágosítottak, hogy ez igen komoly gondokat szokott okozni, és igencsak veszélybe kerül a mecseki indulás.
Mivel műhelyre volt szükségünk átcsomagolt a szerviz a pécsi Subaru kereskedésbe. Kezdődhetett a munka! Első dolog a kárfelmérés volt.

Mindenkinek nagy kő esett le a szívéről amikor kiderült, hogy a motor lényegében nem sérült. Mint Herczig Norbi is elmondta, volt már ilyen esete, de ezek kivétel nélkül számára a verseny végét jelentették.
Persze a munka még ez után következett csak igazán. Balu a csapatvezető Angliából rendelt megfelelő szíjat (melyet SOS-ben dobtak repülőre). A szerviz nem sokat aludt a csütörtöki nap folyamán megfeszített tempóban ment a munka. Most így hosszú lenne részletezni (meg lehet nem is igazán menne ez nekem) mivel is kellett foglalatoskodniuk, de a fiúk igen kitettek magukért.
Az éjszaka folyamán a csapat pár tagja még néminemű szállás gonddal is szembesült. Ma már vigyorgunk rajta, de akkor nem tűnt olyan viccesnek, hogy (a magam 162 centijével) még nekem is sikerült olyan ágyat találnom amiről lelógtam :-)
Másnap Norbi - a próbaútról visszaállva a Subaru szervizbe - csak ült és ült az autóban. Nem értettük. Miért nem ugrik ki kitörő örömmel??? Mi történt?!?
Aztán megláttuk...
Herczig Norbi könnybe lábadt szemmel ült a Subaru WRC-ben.
Ő maga sem akarta elhinni - MÉGIS CSAK LESZ MECSEK RALLYE!!!
A fiúknak megköszönve a két napos non-stop munkát rohanhattak a gépátvételre.
Mindenki várta a prológot, hiszen itt derült ki igazán, hogy hogyan is sikerültek a beállítások az autón. A szerelők itt is jól vizsgáztak, mert a WRC szépen muzsikált. A szokásos látványos autózás - mint ahogy már megszokhattuk - most sem maradt el.
Másnap, azaz a szombati nap első körében nem igazán sikerült a gumiválasztás, és ez meg is látszott az időeredményeken. Visszaérve a szervizbe gyors gumicsere következett, s ez után már elégedetten figyelhettük a kihelyezett kivetítőn az időket. Talán kárpótlásként az előző napokért az égiek vigyáztak az autóra és semmi gond nem akadt. A vasárnap is hasonlóan telt az utolsó gyorsaságin némi szervógond adódott, de ez már nem tudta sem a csapat, sem a versenyzők lelkesedését elvenni.

Norbit a Budapest Rallyen (a Jedi visszatér című filmhez hasonlította autózásukat) megkértem, hogy nézzük végig közösen akkor a "filmet". Állta a szavát. Most ismét (már csak babonából is) megkértem erre a bizonyos filmnézésre.
Megígérte... Megtette :-)
A Husqvarna Racing Team Subaru WRC-je ismét átgurult a céldobogón, s ráadásként (a Budapest Rallyehoz hasonlóan) újból a 3. helyre hozta be a Herczig - Csökő páros.
Gratulálunk nekik, továbbá azért is, mert ezzel a kiemelkedő eredménnyel az éves bajnokság abszolút 5. helyén értek célba. Ez alapján elmondhatjuk, hogy Ők is és a csapat is eredményes évet tudhat maga mögött.
Köszi fiúk! :-)

Revák Réka
sajtóreferens

2006.09.27. Osztrák bérlõ, szlovén futam, magyar autó

 

Osztrák bérlő, szlovén futam, magyar autó
2006.09.27.


A Budapest Rallye folyamán látogatott Magyarországra egy osztrák bérlő, hogy közelebbről szemügyre vegye Korda Erik Subaru WRC-jét. A versenyen meg is egyeztek, hogy szeptember 2-án indulni szeretne Szlovéniában a Blagomix Racing Centerben megrendezésre kerülő versenyen.

Pénteken este érkeztünk meg, s örömmel konstatáltuk, hogy a szállodai szobából belátni a pálya minden pontját. Persze erre aztán nem igazán volt mód - természetesen a szervizben töltötte az időt a csapat. Egy igen jó pörgős versenyt élvezhettünk végig itt Logatecben. Az autó szerencsére remekül működött és ha a szokásos apró (átnézések, kerékcsere) dolgokkal végeztek a szerelők - a szervezésnek és helyünknek köszönhetően - 10 lépés után már a bámészkodásé lehetett a főszerep. Így az üres időket a verseny közvetlen figyelemmel követésével tölthették, melyre egy szinkronpálya szolgált színhelyül. A pályán 3 kört teljesítettek az indulók. A résztvevők között láthattunk több Mitsubishit is, de a kisautók is igen kitettek magukért.

Alfred Kramer, a már említett osztrák versenyző még nem vezetett WRC-t, ezért a pénteki napra tesztet tervezett a HRT. Mivel versenyzőnk végül szombaton reggel érkezett meg a helyszínre, így mindenki még nagyobb érdeklődéssel (Erik talán "apró" gyomorgörccsel :-) várta az első métereket, melyre már csak a verseny folyamán kerülhetett sor. A pilóta kellemes meglepetésként azonnal rátalált a Subaru WRC izére, s már az első futamban látványos autózással szórakoztatta az igen lelkes közönséget. A hév azonban nemcsak a nézőkön volt igen érzékelhető, hanem az osztrák pilótán is, aki egyre jobban, s egyre nagyobb megelégedéssel terelgette az autót.

A futamok kieséses rendszerben működtek, s a Subaru (persze Alfred Kramernek is jutott nem kicsi szerep benne :-) sorra nyerte a párharcokat. Ahogy telt az idő és fogytak az autók, egyre több lett a néző és egyre feszültebb, izgalmasabb a verseny.

Zárszóként, a HRT-nek külön örömére szolgál, hogy Alfred ezzel az eredményével nyerte meg a szlovén bajnokságot. Így tehát a Husqvarna Racing Team minden tagja nevében gratulálunk Alfred Kramernek a kiemelkedő teljesítményéhez.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.08.22. Budapest rali

 

Budapest rali
2006.08.22.


Dobogón

A Budapest Rallye előtt pár nappal érkezett vissza a motorfelújításról a Husqvarna Racing Team Subaru WRC-je. Mindenki érdeklődve várta az új motor tesztelését, persze minden bizonnyal a Herczig - Csökő páros volt a legizgatottabb. A beállításokra a tököli reptéren kialakított pályán került sor. Az autózást megelőzően kis háziversenyen dőlt el ki terelgeti legjobban - az importőr által felsorakoztatott - Subarukat. Amikor már mindenki kedvére kiautózta magát jöhetett a WRC-s menet. Természetesen sor került a közönségtalálkozón kisorsolt szerencsések autóztatására is. Már az első métereknél mindenki nagyon pozitívan nyilatkozott az autó hangjáról, tempójáról. Persze a lényeg most is az volt, hogy mit mondanak a versenyzők. Norbi is meg volt elégedve a motorerővel s így talán még izgatottabban várta a páros a másnapi versenyt.

A prológra a Budapesti Műjégpályán kialakított szlalom jellegű pályán került sor. A versenyzők "kissé" csúszósnak ítélték a szakaszt, de Norbi általában - a prológ tényleges célját - s így főként a nézők szórakoztatását tartja szem előtt.

Másnap következett az igazi megmérettetés. Az izgatottság kézzel tapintható volt a Subarus csapatnál. Jöttek az infók gyorsról gyorsra, s ezzel a lelkesedés is. Ami külön növelte a jó hangulatot, hogy a páros minden alkalommal egyre szélesebb mosollyal szállt ki az autóból. A Subaru Rallye Team Hungary csapatvezetője 4 gyorssal a vége előtt nyilatkozatában elmondta, hogy ő az abszolút 3. helyre várja a csapatot. Természetesen mindenki tudta, hogy ez egy igen előkelő helyezés egy ilyen kemény mezőnyben. De mindenki bízott� S a Hungaroringen már tudtuk, éreztük ez már meg lesz. Ennek már meg kell lennie :-) Összedolgozott a szerencse, az akarat és persze a tudás - s ennek lett végül az eredménye, hogy a Subaru WRC a Herczig - Csökő párossal az abszolút 3. helyen zárta a Budapest Rallyet. A versenyzők kissé fáradtan - hiszen ez talán a bajnokság leghosszabb napja volt - de annál boldogabban szálltak ki az autóból.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.08.08. Veszprém rali

 

Veszprém rali
2006.08.08.


Technikai probléma

Talán két legrosszabb dolog van ha már kiesésről beszélünk. Az egyik az első a másik az utolsó gyorsaságin kiesni. Ha az első gyorson búcsúzik valaki a versenytől mindenképpen kellemetlen, hiszen túl van már a tréningen az átvételeken és jöhetne egy kis jóízű autózás, ami aztán sehogy sem sikerül. Az utolsó gyors hát igen. Sok versenyző ismeri ezt az érzést. A Herczig - Csökő páros ezzel szembesült a Veszprém Rallyen.

Na de ne szaladjunk ennyire előre (vagyis a verseny végére). A Veszprém Rallye is a szokásos módon indult számukra, azaz a teszttel. Itt - mint sokan persze tudják - próbál a csapat a versenyhez leginkább hasonlító pályát kiszemelni, majd kezdődhet az állítgatás. A páros kb. 30-40 km teszt utat tett meg, melyen az autó jól muzsikált, s mint később a versenyen kiderült az állítgatások jól sikerültek, mert a fiúk az Ő szavaikat használva úgy érezték magukat egy-egy dobbantónál a földetéréskor, mintha karosszékben ültek volna.

A tesztet követően a pihenést, kikapcsolódást egy medence jelentette számukra. Itt kicsit feltöltődve, indultak az átvételekre. Majd rajtszámuk (7) könnyítette némileg helyzetüket, hiszen - a H csoporttal ellentétben - kissé már lehűlt időben teljesítették (a futamba már beleszámító) prológot és superspeciált.

Másnap aztán már őket sem kerülte el a hőség. A veszprémi pályák egyébként is igazán embert és autót próbáló szakaszokból állnak, de ez a - bőven 30 fok feletti - hőmérséklet még jobban megnehezítette mind a versenyzők mind a versenyautók dolgát.

Versenyzőink próbálták kihozni a maximumot mind magukból, mind az autóból, de sajnos nem koronázta siker megpróbáltatásukat. Az utolsó gyorsaságin a vezérműszíj elszakadt s így, mint már említettem feladni kényszerültek a versenyt.

Az azóta már Angliában van, ahol motorfelújításon esik át. S bár az idő igen rövid, a Budapest Rallyen ismét láthatjuk a Subaru WRC-t.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.08.07. Szombathely rali

 

Szombathely rali
2006.08.07.


Célban

A Subaru WRC a Herczig - Csökő párossal célba ért a szombathelyi versenyen, mely június 22-24. között került megrendezésre.

Csütörtökön a szokásos teszt előzte meg a futamot. Természetesen murvás pályán került sor az új gátlókkal való ismerkedésre. Az autó jól működött, bár Herczig Norbi időnként kombájnnak nézte a WRC-t :-) A szerelők némi állítgatáson kívül az autó elejéből próbálták kivarázsolni a több maroknyi lenyírt füvet, bokrot.

Délután a szokásos sajtótájékoztatóra került sor, melyre - a rekkenő hőség ellenére - igen sokan eljöttek.

Pénteken 9 órakor rajtolt a mezőny a rajtdobogóról. Az első gyorsaságin, Csörötnökön némi hangosítási probléma adódott, de ezt - telefonos segítséggel - orvosolták a versenyzők.
Két kört teljesítettek, 3 féle gyorsaságival. Ezek hosszai 9 és 15 km között változtak. A nap folyamán gond nélkül üzemelt a Subaru és a 8. helyen zárta a páros a napot.

Szombaton a korai - 6 órakor indult a mezőny - kelés kissé megviselt versenyzőt és szervizt egyaránt. Hamar magára kellett találnia mindenkinek azonban, mert ezen a napon 7 gyorsasági volt terítéken. 3 féle szakasz várt az indulókra (6,9; 8,8; és 10,6 km) mindezt 2x, illetve a Laktanyai szakaszt 3x teljesítették.
A 2. napi pályák inkább tempósak voltak, a pénteki technikás szakaszokkal ellentétben. A páros megőrizte - előző napi - helyezését és a 8. helyen ért célba.

A Subaru hazaérkezését követően nem tölthette jól megérdemelt pihenését, máris nekiestek a "szervizkezek" és kezdődött a felkészülés. Az autó tegnap elindult Franciaországba, ahol már számára ismert pilótával - Jeff Blachon - szintén egy murva futamon teljesít.

Ezt követően pedig irány Anglia ahol a mérnök veszi kezelésbe. Mire újra visszatér megszokott helyére - alig pihenve valamit irány Veszprém...

Revák Réka
sajtóreferens

2006.05.02. A HRT Miskolcon

 

A HRT Miskolcon
2006.05.02.


Sikeres kezdet

Sikeresen debütált a Husqvarna Racing Team Subaru WRC-je a 13. Gulyás Miskolc Rallyen. A hétvégi megmérettetés a csütörtöki teszttel indult. Ezt hosszas autózás után megelégedéssel fejezte be a Subaru Rally Team Hungary versenyzőpárosa.
Pénteken az átvételek után a prológ következett melyre - már megszokott módon - a miskolci salakpályán került sor. A nézők kitörő örömmel fogadták a salakra begördülő kékséget, majd a látványos autózás utáni tapsból a versenyzők meggyőződhettek, hogy a szurkolók nem felejtették el őket, visszavárták - egyik - kedvencüket.
A szombati nap eléggé megritkította a mezőnyt. Több helyen szegélyezték versenyautók a pályák szélét. Norbi és Zoli is közelebbi ismeretséget kötött (6. gyorsasági szakasz) egy lassítóval, de a szerviz orvosolta a hibát és kicserélték az elhajlott kormányművet.
Vasárnap szintén nem egyszerű szakaszok vártak a versenyzőkre, hiszen sem Hernádvécse, sem a másik két szakasz (Rakaca, Bódvalenke) nem tartozik a könnyű pályák közé. Mindhárom szakasznak egyaránt vannak "lobogós" és technikás részei. Párosunknak valószínűleg ez utóbbi feküdt jobban, hiszen a tempós részeken kevésbé tudja felvenni a WRC a versenyt a jóval fiatalabb kiadású kategóriatársakkal.
Szerencsére a Subaru Rally Team Hungary versenyzőinek tudása, akarata és lendülete meghozta az eredményt s végül a 4. helyen értek célba ezen a nehéz megmérettetésen.
Így tehát bérlőinknek ezúton is gratulálunk a szép helyezéshez. Öröm számunkra, hogy a Husqvarna Racing Team segítségével Norbi ismét ott lehetett a pályákon. S főként - a számukra reménytelennek induló év tükrében - jó volt látni két ennyire lelkes, kitartó és igazi versenylázban égő rallys visszatérését.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.04.28. Teszt Miskolc elõtt

 

Teszt Miskolc előtt
2006.04.28
.

Norbert és a Subaru

A Husqvarna Racing Team Sámsonházán tesztelte csütörtökön a Subaru WRC-t. Természetesen a "tesztpilóta" Herczig Norbert volt. J1-ben felváltva cserélődtek az emberkék, s - nem meglepő módon - mindenki fülig érő szájjal szállt ki. Norbi is meg volt elégedve, így 1600 körül nem kevés km megtételével a háta mögött, egy sikeresnek mondható teszt után indult el a csapat Miskolc irányába.
A mai nap folyamán az adminisztratív- és technikai átvételt követően a prológé lett a főszerep. A salakpályán megrendezésre kerülő 0. gyorsasági most is sok nézőt vonzott. A 2006-os Rallye OB-ba ezen a versenyen bekapcsolódó Herczig - Csökő - Subaru hármast a salakra begördülve hatalmas ováció fogadta. A szakasz teljesítése után nagy tapssal jutalmazták a nézők Norbi látványos autózását.
S mivel a WRC-k között - megosztozva a Turi-Tóth párossal - a 3. helyen végeztek, így sikeresnek mondható az első "akadály".
Zárszóként talán annyit - ügyesek voltak a fiúk, s további szerencsés autózást kívánunk a hétvégére.

Revák Réka
sajtóreferens

2006.03.23. Teszteltük az új csapattagot

 

Teszt
2006.03.23
.

Teszteltük az új csapattagot

EMint arról már a korábbi sajtóanyagunkban beszámoltunk megérkezett az új autó a HRT-hez. A szerviz - az autóval való - pár napos ismerkedése után tesztet terveztünk. Erre kitűnő helyszínnek minősült egy felkérés. A Mátranováki Rallyesprint versenyre kapott meghívást csapatunk Répás Zoltán tolmácsolásában (melyet ezúton is köszönünk neki).

Pénteken délután a pálya felírása után a Subaruba ültek versenyzőink és kezdődhetett a teszt. A WRC-vel a Korda Erik - Penderik László pároson kívül a csapat mérnöke (Ian Gwynne jobbján pedig Timothy Sturla) is autózott, akik Angliából érkeztek hozzánk. Az autóverseny nem áll távol tőlük, hiszen mindkettőjük mögött több éves versenyzői múlt áll. A nap állítgatásokkal és autózással felváltva telt el. A legnagyobb problémát a gumiválasztás okozta, mivel a pályának egyaránt volt havas, sáros és tükörjeges szakasza. Próbáltak szöges és murva gumikat egyaránt. Így felváltva hol a jégen korcsolyáztak a murvával, hol pedig a köveken kopogtak a szögessel.

A szombati nap is hasonlóan telt. Vasárnap arra ébredtünk, hogy az előző napi sárdagasztás után gyönyörű fehérbe öltözött a táj. A látvány valóban nagyon szép volt, csak pilótáink pislogtak egy kicsit, hiszen sem Erik, sem Ian nem autózott még hóban. Ismét felkerültek a szöges gumik és kezdődhetett a verseny. A két páros együttesen teljesítette a verseny össztávját, mind a ketten 2-2 gyorsaságit teljesítve. Szöges gumikészletünket ugyan kimerítette a 3 nap, de valószínűleg évvégéig már nem is lesz rá szükség. Ezzel le is zárult a sikeresnek mondható teszt.

Korda Erik:
Az autó tökéletesen működött. Nagyon hamar visszaszoktam a régi típushoz :. Három hét múlva újabb verseny, így kis csapatom már hétfőn megkezdi a felkészülést. Remélem az év folyamán sok, ehhez hasonló eredményt tudunk majd szállítani szponzorainknak. Következő versenyünk a március 31. és április 1. között megrendezésre kerülő Eger Rallye.

Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Főber, Bioextra, Indi-Trade, Rit-Sat, Geoform, Highlander Disco.

2006.02.28. Régi/új ismerõs

 

Régi/új ismerős
2006.02.28
.

Változás a Husqvarna Racing háza táján.

Elbúcsúztattuk a Hyundai Accent WRC-t, mely ezentúl az angol versenypályák útjait koptatja. Ám helye nem állt sokáig üresen, hiszen melegváltásban érkezett a régi/új lakó.
A csapat számára nem ismeretlen a típus, sőt maga az autó sem, hiszen kicsi kitérővel visszatért tulajdonosához - Korda Erikhez - a P8 Subaru WRC.

A Husqvarna Racing nagy izgalommal várta az autót, mely néhány napja érkezett. Sokáig nem lesz ideje szoknia helyét, hiszen a jövő hét végén már egy tesztnek szánt versenyen kerül bemutatásra.
A Subaru természetesen a Magyar Bajnokságban is látható lesz, de pilótája még egyenlőre kérdőjeles. Több külföldi futamot is tervez a csapat, melyen a már megszokott Korda - Penderik páros terelgeti majd a vasat.

Korda Erik:
Kicsit fájó szívvel váltunk meg az autótól, de döntésünket nagyban befolyásolta, hogy a Hyundai alkatrészbeszerzése az utóbbi időben igen megnehezedett. A csapat együttesen arra a döntésre jutott, hogy váltani kell. Én nem gondolom visszalépésnek a 2001-es autóhoz képest, mivel (egy pár napos teszt után - a szerk.) dinamikusabbnak, kezelhetőbbnek érzem a Subarut. Talán csak a váltó fog hiányozni. Ez az autó egyébként már 2003-ban is volt a tulajdonomban, tehát nem lesz idegen sem az én, sem a csapat számára.

Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Főber, Bioextra, Indi-Trade, Rit-Sat, Geoform, Highlander Disco.

2005.11.05. Lausitz rali

 

Lausitz rali
2005.11.05
.

A durva murva

Tulajdonképpen még véget sem ért a San Marinói futamunk, amikor csapatom már egy újabb verseny szervezésébe kezdett. Ekkor viszont még nem sejtettem, hogy életem legnehezebb versenye elõtt állok. A kiszemelt verseny, a német bajnokság záró futama, a Lausitz Rali volt, amelyet murván rendeztek. Szerdai nap indultunk el Magyarországról, mert a pályákat, két-két alkalommal, csütörtökön és péntek délelõtt lehetett csak tréningezni. Na, az elsõ problémát rögtön ez okozta, hiszen a két alkalomra korlátozott pályabejárás még sokat látott navigátoromnak, Penderik Lászlónak, alis, Pölõnek is kevésnek bizonyult. Dolgunkat nehezítette még, hogy mindkét nap az utolsó két gyorsaságit sötétben kellett abszolválni.

Aztán jött az újabb feketeleves, a tréning elsõ napján már rajtam is kezdtek mutatkozni, a csapat néhány tagján már napok óta jelentkezõ vírusos gyomorrontás jelei. Mivel émelygésem nem jelenthetett versenyhalasztást, elindultunk a pályabejárásra. Mit mondjak, egészségesen is gondot okozna kettõbõl menni nemhogy így. Ez a pályabejárás olyan volt számomra, mintha sohasem akarna véget érni. Az utolsó néhány órában már csak egy meleg fürdõre és egy ágyra tudtam gondolni. Állapotommal, azt hiszem leginkább Pölõt rettentettem meg, hiszen a pályák némelyike olyan gyors volt, hogy 9 km-en, csak hétszer kellett hatodikból, ötödiket kapcsolnom. Sebaj gondoltam, úgysem a bajnoki címért megyünk.
Péntek délután kettõkor végeztünk a pályabejárással és rögtön a szervizparkba siettünk, ahol már várt minket kis csapatom, hiszen egy óra múlva rajtoltunk. Átöltözés és néhány utolsó egyeztetés Pölõvel, aztán indulás a rajtdobogó felé. Egy nappal a pályabejárás elkezdése után máris az elsõ gyorsasági felé vezetõ etapon találtuk magunkat. A kocsiban néha eluralkodni készülõ feszültséget egy-egy poénnal próbáltam elütni, jelezve navigátorom felé, hogy nincs itt nagy baj, menni fog a dolog.

Két gyorsaságit teljesítettünk, majd vissza a szervizbe, ahol már egy kicsit felszabadultabban próbáltuk elemezni a történteket. Bevallom, azért még egy picit nyugtalankodtam, hiszen a következõ két gyorsaságira már felkerült a lámpasor, és én még soha sem mentem sötétben WRC-vel. Utólag viszont elmondhatom, talán ezt a két gyorsaságit élveztem a legjobban az egész versenyen, kicsit késõbb kiderül miért. A napi cél felé már oldódott a hangulat az autóban és a szervizponton is.
Másnap reggel, a hajnali indulás ellenére is nagyon vártam a rajtot, hiszen az elõzõ esti gyorsok nagyon bejöttek nekem. Lehet, hogy ez a nagy lendület nem kellett volna, történt ugyanis, hogy a második gyorsaságin, egy épített ugratóra (amit szerintem kb. 100km/h-val lehet rizikómentesen abszolválni) sikerült hatodik "trepnin" megérkeznemi. A nézõknek és a fotósoknak biztosan tetszett, de nekem nem annyira, hiszen a leérkezés után, kb. fél percig, levegõt sem kaptam, kénytelen voltam félreállni a gyorsaságin. Sajnos az autó is eléggé megsínylette az akciómat és a következõ szervizbõl csak 13 perc késéssel tudtunk kihajtani. Nem mondom, hogy boldogan, de természetesen kételyek nélkül mentünk vissza a pályákra, mondván be akarjuk fejezni a versenyt. Ezek után még 7 gyorsasági várt ránk, amit végül jó hangulatban, kockázatmentesen próbáltunk teljesíteni. Ez sikerült, és ha nem is jó helyezéssel, de az abszolút 14. és a kategória 6. helyén a viadalt is befejeznünk. Azt gondolom, hogy ebbõl a versenybõl megint nagyon sokat tanultunk és már alig várjuk a következõ megmérettetést.

2005.11.04. Montefeltro rali

 

Montefeltro Rali
2005.11.04
.

Átirat

A jól sikerült osztrák ralisprint verseny után döntöttem úgy, hogy ismét rajthoz állok egy murvás versenyen. Néhány nap keresgetés után akadtam a Montefeltro Ralira, amit minden évben, San Marinóban rendeznek. Pillanatokkal késõbb, csapatunk részérõl már el is kezdõdött a lázas készülõdés. Bejelentkeztünk, és hamarosan megkaptuk a válasz, mehetünk, szívesen látnak. A nevezéskor derült ki, hogy a rendezvény nem nemzetközi, ezért némi adminisztráció és a különbözeti díj befizetése mellett az FIA átminõsítette a versenyt. Csak miattunk, kérdeztem? Nyugodjak meg, mondták, csak menjünk.
Csütörtök reggel tehát elindult a csapat, és este már együtt pizzáztunk szálláshelyünkön, Riminiben. Péntek reggel Pölõvel, alisas, Penderik László, régi-új navigátorommal, korán keltünk és indultunk az itinert átvenni, illetve a pályabejárásokat abszolválni. Három különbözõ gyorsasági várt ránk, amelyeket 3 alkalommal lehetett teljesíteni. Nem mondom, hogy ettõl jobb kedvre derültem, hiszen iszonyúan nehezek voltak a pályák. Minõségük alapján leginkább a veszprémi lõtérhez hasonlítanám õket, megszorozva kettõvel. Mondogattam is magamnak, kellett ez neked Erik?! Valamelyik pályán volt egyszerre kõ, murva, föld, homok, aszfalt és persze mindenhol szakadék az utak mellett, úgyhogy nem mondanám, hogy az éjszakám nyugodtan telt.
Szombat reggel az egész csapat elindult a verseny központja felé, ahol a rendezõk egy 2 km-es szakaszt biztosítottak a versenyzõknek, hogy tesztelhessenek. Minden simán ment, megpróbáltuk belõni az autót és igyekeztünk megszokni a körülményeket. Délután 5 körül pedig elkezdtünk beöltözködni az egy órával késõbb kezdõdõ prológra. Elvileg persze 7-kor kerültünk volna sorra, de amikor oda érkeztünk a beíróhoz, közölték, legalább 2 óra csúszás van. Valószínû a várakozás nem tetszhetett a Hunyadinak, mert a prológ elsõ kanyarjába már csak nagyobb erõfeszítés árán tudtam bekényszeríteni, majd 500 méterrel késõbb beadta az unalmast. Frankó gondoltam, 500 méterért ennyit utazni!

A rendezõktõl lehetõséget kaptunk arra, hogy amennyiben a saját szervizidõnkön belül orvosolni tudjuk a problémát, úgy másnap rajthoz állhatunk. Persze a nem teljesített prológért 1 perc 40 másodperc büntetéssel jutalmaztak. Ez azonban egy cseppet sem vette el a csapat kedvét.

Másnap korán kezdõdött a meccs, Pölõ és közém beköltözött régi barátom, para is. Lassan, óvatosan kezdtünk, mondván hova siessünk, 2 perc hátránnyal semmi esélyünk. Kaptunk is rendesen a helyi titánoktól. Nem baj gondoltam, a pálya úgyis megtizedeli a mezõnyt. Aki itt rohan, az nem látja meg a célt. Így is történt. A 6.-ik gyorsig jó páran kiestek, köztük a verseny esélyese, Grossi is. Jött az utolsó kör és mi ugyanazzal a taktikával szálltunk harcba. A 9.-ik gyors felénél utolértük a versenyben akkor még vezetõ Gianficot (technikai gondja volt), és így nem maradt az elsõ 8 autóból csak 3.
Az utolsó gyorson elölrõl mentünk, ami elég furcsa érzés volt, pláne, amikor végigértünk és láttam, elég jó idõt sikerült autóznunk. Befejeztük a versenyt, s mikor a céldobogóhoz érkeztünk, jött a meglepetés, ugyanis az abszolút 3. és az A8 elsõ helyén találtuk magunkat. Történt ugyanis, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon, az egyik mögöttünk jövõ autó balesetet szenvedett, a gyorsaságit leállították, az eredményeket pedig átlagolták, természetesen azok kivételével, akik teljesítették a szakaszt. Így mi boldogan állhattunk fel a céldobogóra és átvettük kupáinkat. Ezután viszont szép csendesen megkeresett bennünket a rendezõség delegációja, s megérdeklõdték, hogy hozzájárulnánk-e ahhoz, hogy a mi utolsó gyorsaságin elért eredményünket is átlagolják? Így ugyan csak abszolút 10. és A8 géposztály elsõi lennénk, viszont nem kavarnánk bele az olaszok pontvadászatába. Természetesen, mint meghívott vendégek, eleget tettünk a kérésnek, hiszen a jóízû verseny bennünk így is megmarad.
A fáradt, de elégedett csapat, közös vacsorával és egy kis sétával ünnepelte a sikeresen befejezett versenyt és eldöntöttük, jövõre is indulunk.

2005.08.26. Hunyadi a grófnál...

 

Hunyadi a grófnál...
2005.08.26
.

Hunyadi a grófnál - avagy WRC-vel a sógorokhoz - csak ráérõknek!!!!

2004-ben voltam kint - egy jó kis társasággal - a Harrach Rallyen. Nagyon tetszett mindenkinek, klassz verseny volt, nagyon jó minõségû murvával. Ezt a rallyesprintet egy osztrák gróf rendezi minden évben - immár 21. alkalommal - a birtokán. A szervizparkból ki sem kell lépni, hiszen közvetlen mellette található a gyorsasági utolsó kanyarkombinációja és célja. Kivetítõn is követhetõ az esemény, valamint még arra is figyelnek a rendezõk, hogy a portól ne fulladjon meg sem a szerviz, sem a nézõk - folyamatosan locsolják a pálya ezen szakaszát (nincs sár, csak éppen annyit hogy ne legyen por).

Kb. egy-két hónappal ezelõtt egy beszélgetés alkalmával került szóba, hogy mennyire jó minõségû, mennyire jó verseny. Aztán kiderült, hogy egybe esik a Budapest Rallyeval, és el is felejtettem szinte. Majd jött egy telefon, hogy "hogy is van ez a Harrach Rallye?" Utána néztem a neten, leadtam az infót, ami alapján úgy döntött Korda Erik, hogy itt szeretne elindulni. Majd késõbb jött egy SMS: "J1?" Na itt megállt az idõ, a levegõ, majd a pillanat tört része alatt futott át az agyamon az alábbi: "hogy a viharba ne!!!" aztán: "mégsem" , "igen", "nem" , "igen"... , visszakozásom oka nagyon egyszerû: még soha nem ültem úgymond nagy autóban. Felkérés kaptam már ugyan nagyobb autókba, de úgy gondoltam én azért szeretek versenyezni, hogy jól érezzem magam, és az ott nem egészen az én világom. Az elsõ versenyem óta (egy nagyon-nagyon picike Peugeot kitérõvel) zsiguliban navigáltam. Aztán döntöttem, egy ilyen lehetõséget elmebeteg vagyok ha kihagyok. Környezetem is hasonló véleményen volt, így igent mondtam.

A neten (ezt itthon is igazán átvehetnénk!) beneveztünk, majd másnap már láttuk is magunkat az elõzetes nevezõk közötti listán. Bár megmondom õszintén az utolsó percig nem nagyon akartam elhinni, hogy tényleg fogok versenyezni egy WRC-ben, úgy voltam vele - Eriknek ha van esze :) - biztos meggondolja magát, fõként ha végig veszi komolyan a dolgokat, és mérlegeli annak lehetõségét, hogy mennyi mindennel van elõrébb egy tapasztalt navigátorral. Ezért aztán még a közvetlen ismerõsöknek sem meséltem errõl a lehetõségemrõl. Igazán még akkor sem akartam elhinni, amikor megláttam a nevemet az autón. [Ezúton üzenem a "kedves" dekoros Diebel Andrisnak, hogy az a névcserés poén nagyon rossz vicc lett volna ott abban a lelkiállapotomban! Kis gonoszkodása valószínûleg nemes testrésze elvesztését okozta volna :))) ]

Egy Subaruval neveztük, de amikor már nagyon szorított az idõ döntöttünk. Marad a Hyundai. Ezt én személy szerint nem bántam, bár tudom, hogy sokan szidták/szidják, mûszakilag nem értek hozzá, de kinézetre szerintem az egyik legdögösebb rallye autó. Innentõl felgyorsultak az események. Még kb. hét nap volt a versenyig, de a szerviznek már csak kettõt kellett aludni :-D

Rajtunk kívül még két páros nevezett. Rongits Attiláék a VFTS-sel (évek óta mennek itt) valamint Czakó Jani a kereklámpással (neki is - hozzánk hasonlóan - az elsõ versenye volt). Közben navigátor után rohangáltunk a Janinak, hiszen be kellett tölteni megüresedett ülésemet. Nem volt egyszerû, vagy indultak a célszemélyek vagy egyéb okok miatt nem tudtak jönni. Már lassan agybajt kaptam az "én csak nõvel megyek" kijelentéstõl, de nem adtam fel. Végül - utólagosan kiderült, hogy nagyon szerencsés választással - Laboncz Kati jött velünk, aki eddig a túrások nõi navigátorának táborát erõsítette. Czakó Jani szerint nagyon jól döntöttünk, mert nagyon jól érezte magát a karakán és nagyon jó navigátorral. Valamint Kati szerint is nagy élmény volt számára ez a verseny.

Péntek hajnalban indultunk. Itt is voltak apró gondjai a Hyundai megérkezésének, de végülis sikeresen túl voltunk az átvételeken. Érdekes volt, hogy nem kellett matricákat ragasztgatni össze-vissza mint itthon, hova fér, hova nem (a VFTS-sel mindig bajban vagyunk). Itt egyetlen matricát adtak, melyen rajta volt a rajtszám, valamint a 4-5 szponzor is.

Innen irány a szervizparkba, majd parc ferme. A tréning 13 órától kezdõdött, s a parc ferménél beöltözve, overallban, idõre (percre pontosan) kellett megjelenni, hiszen versenyautóval lehetett csak tréningezi. S már itt menetlevél alapján mentünk. Ekkor ültem elõször az autóban. Kiértünk - idõellenõrzõ tábla, menetlevél kezelés, majd irány a rajt és kezdõdhet a tréning. Felírtuk az elsõ kört, ahol nem sokat érzékeltem az autóból olyan stresszes voltam. Legnagyobb problémám és félelmem - amit már az összes ismerõsnek elpanaszoltam a verseny elõtt - hogy én fordított itinert használok mint az Erik. Azaz nekem a "J6" az egy visszafordítót jelen, míg itt most egy jobbos 6. sebességi fokozatos kanyart. Ezt az "aprócska" különbséget mindenki el tudja képzelni :)) Végig mentünk a pályán. Egy utcai autóval valószínûleg egyszerûbb lett volna. Aztán vissza a szervizbe, majd ismét idõre újra a rajthoz. Már az elején félelmeim voltak ettõl a "2x lehet bejárni a gyorsaságit" dologtól! A zsigulinál még oké lett volna, de most egy WRC-ben ülök!!! Jézusom! Kellett ez nekem??? :-D Egyetlen dologtól féltem, de attól nagyon, "hogy fogok megfelelni?". Hiába nyugtatgatott engem mindenki (Erik, a csapat, szerviz, a barátok), hogy ne aggódjak ez egy teszt, nincs semmi baj, ha elrontom. Nincs??? Dehogy nincs!!!

Tehát jött a 2. edzés - és a feladat - visszadiktálni az itinert. Eddig nem voltak ezzel problémáim. Na most nagyon :) Tempónál nem bírt átállni az agyam az új itinerre. Elvesztettem a fonalat. Önbecsülésem romjaiban hevert. Fõként, hogy tudtam, ennyi a tréning!!! A következõ már mért kör, e szerint rajtolunk és beleszámít a versenybe - hát nem nyugtatott meg túlzottan a tudat.

A 3. körben egyértelmûvé vált, hogy van egy-két hiba az itinerben. Menetközben javítani, hát.... próbálgattam. Úgy éreztem, ennyi mindennel nem tudok megbirkózni. A "J6"AZ AKKOR IS EGY VISSZAFORDÍTÓ!!! :-D
Egyszer túlcsúsztunk, az a kanyar valahogy nem volt szimpatikus elõtte sem az Eriknek :) Aztán volt egy balos kanyar (ezen késõbb érdekes nyomok voltak kifelé) melyen egy kicsit lecsúsztunk. Na ekkor megijedtem. Nem magamat féltettem. Az autót, ha most összetörjük vége a versenynek - szerencsére nem lett semmi gond - azon kívül, hogy elég rossz idõt autóztunk így. Az itinerben még mindig voltak homályos foltok számomra. Itthon úgy gondolom, hogy minimum 3-4 edzéskörre mindenképpen szükség van egy ismeretlen pályán, egy megszokott autóval, egy megszokott pilótával, egy megszokott felírási móddal. Na ha most valaki megkérdezte volna tõlem, akkor ott, hogy mit gondolok mennyi edzésre lenne szükségem szerintem 20 alatti számot biztosan nem mondok :)

Tehát az elsõ mért idõnk (ez alapján rajtoltunk másnap) nem sikerült túl fényesen a fenti gondok miatt. Erre visszagondolva - miután hazajöttünk, vagy amikor olvasgattam a neten egy-két "kedves" megjegyzést - csak mosolyogtam. Az emberek méltatlankodtak, hogy, "hogy lehet egy WRC-vel 17. helyrõl rajtolni"? Na ezúton üzenem a kérdezõknek - hát PONTOSAN ÍGY!!! Érdekes dolog, ezek az emberek tudják, hogy ez autóverseny? Tudják hogy ez mûszaki dolog? Ismerik Murphyt? Mert ha igen, akkor - az én "komoly" mûszaki tudásommal a hátam mögött nem értem a kérdést. Bár sejtem a gondjaik okát. Itthon nem nagyon látni WRC a mezõny közepén, végén. Vajon miért? Ha bármelyik meghibásodik, kiállnak. Van olyan, hogy tudnák folytatni a versenyt csak éppen késéssel? Persze hogy van. Van olyan, hogy beesnek, de menetképes lenne az autó? Persze hogy igen. Na és egy utolsó: Ezek az autók folytatják a versenyt? A válasz egyértelmûen: "Nem!" Nem mert nem költenek arra (természetesen nem mondom, hogy nincs igazuk, hiszen milliókról beszélünk!) hogy egy 15., 20. vagy akár egy 50. hely megfelelõ legyen egy ilyen csapatnak. Gondolkozzunk! Ezekkel az autókkal apróbb mûszaki hibák miatt is kiállnak a versenyzõk, pontok szerzése nélkül nem érdemes tovább versenyezniük. Apró dolgok, kisebb gondok miatt is feladják a versenyt. Tehát ezért nem látunk WRC-ket a mezõny közepén, végén. Túl sokba kerül az, hogy a pilóta és a navigátor akár a saját, akár a nézõk szórakoztatására tovább autózzon. Na most a mi esetünkben viszont pontosan ez történt. Nekünk a lényeg, hogy minél többet menjen az autó, minél tovább autózhassunk.

Azaz nem adtuk fel és miután a szervizben kicserélték az eltört stabilkart elindultunk az esti parc fermébe. Izgalom itt is akadt. Füst jelent meg a motortérnél. Megálltunk, belenéztünk. Azon kívül, hogy profin érzékeltem :), valami valóban folyik az autóból, túl sok segítséget nem jelentettem. Mentünk tovább és reménykedtünk, hogy másnap orvosolni tudjuk a reggeli szervizben a gondot. Beálltunk a parc fermébe.

Este magam alatt voltam egy kicsit. Sõt hogy õszinte legyek, nem is kicsit. Éreztem, hogy teszt nélkül, tréning nélkül ezt nem szabadott volna bevállalnom, nem tudok erõm felett teljesíteni. Hiába biztatott Erik, a szerviz, hogy ne foglalkozzak már ezzel, nincsen baj, lesz ez jobb is, nem tudtak megvigasztalni, bár azért nagyon jól esett. Mindenki nagyon kedves volt, bíztatott. Soha nem ültem ilyen autóban, soha nem mentem fordított itinerbõl, nem teszteltünk együtt, nem tréningeztünk annyit, mint itthon szokás - ilyesmi vigasztaló szavakat kaptam. De mondhatták nekem, hogy mégis mit vártam?!? Bevallom férfiasan sírva aludtam el.

Másnap reggel olajjal felszerelkezve érkeztünk a parc ferméhez, majd a feloldó tábla elhagyása után feltöltöttük tartályt. Bepattantunk az autóba, majd már éppen indultunk volna, amikor az angol mérnök behajolva a kocsiba a padlón kezdett el matatni. Nem értettem mit akar. Kicsatolta a poroltó készüléket - még mindig nem volt tiszta a dolog - majd a kezembe nyomta. Valószínûleg a felfokozott izgalomtól lehetem ennyire szõke, mivel odafordultam Erikhez: "Ez meg mi a szöszt akar???" Õ nyugalommal válaszolta: "Legyen nálad ha gond van" -"MICSODAAAA????" na ez volt az a pillanat amikor jobb lett volna nem érteni - itt újra elkezdett cikázni egy "hiányzott ez neked Réka???" gondolat a fejemben. Ha gond van.... Remek! Csak egyetlen dologra nem gondolt a mérnök Úr! Ugyanis ha gond van, szerintem a tûzoltó palackkal a kezemben pattanok ki és rohanok el jó messzire :))))

A szervizben megbeszéltük, hogy a javítás miatt, ha késünk, késünk, de megcsináljuk, ne emiatt kelljen kiállnunk, befejezni a versenyt. Nem sok kedvem lett volna gyalogosan keresztül ballagni a gróf egyébként nem kicsi birtokán. Bõven késtünk a IE-rõl, a szervizbõl még nem is túl sokat, de az IE-hez vezetõ út egy nagyon keskeny szakasz volt, ahol nem tudtunk elõzni., Összesen ha 2 helyen lehetett, a 3 km-en. Akit viszont nem ott értünk utol annak lehetetlenség volt lehúzódni. Összesen 13 percet késtünk. Szerencsére Erik nem volt ideges (én annál inkább) azt hittem megverem az elõttünk rajtoló Stillo-st :) aki nem volt hajlandó lehúzódni a sárga táblánál. Bár ez "már csak" 1 perc pluszt jelentett. Nem volt túl kellemes a Stillo porában rajtolni. Nem indult tehát szerencsésen a másnapi elsõ gyorsunk, majd a következõ sem, ahol szintén mögötte autóztunk.

A rajthoz gurulásunkkor majdnem közelebbi ismeretséget kötött a WRC a VFTS-sel :) akik éppen a reggeli szervizbe tartottak. Egyikünk sem ment gyorsan, csak éppen egy kanyarban találkoztunk, ami nagyon szûk volt és nem állt ott akkor sportbíró. Késõbb Rongits Attiláékkal beszéltük, hogy valószínûleg az egész szervizpark a magyarokon röhögött volna, ha összetörjük egymást :) Talán egy elõnye származhatott volna - ha éppen egymással koccanunk - legalább nyelvi nehézségeink nincsenek :))))))

A GY3 egy bal - jobb kombinációjánál megláttam egy ismerõsnek tûnõ emberkét a pálya szélén. Penderik Laci volt! Erik intett neki és én csak remélni tudtam, hogy a jobbosba nem "ismerõs a pálya szélén" lendülettel fordulunk :) Egy késõbbi gyorson, amikor ismét megláttam a pálya szélén - biztos ami biztos alapon - nehogy már ott essünk be / ki. Rá is szóltam: "Ésszel! Nem a Pölõnek fordulunk!!!" :) Közben volt egy etapunk. Az elõttünk rajtoló Stillo elõtt leállították a versenyt. Nem kicsit esett az egyik autó a pályán, de szerencsére a versenyzõknek nem lett bajuk Ültünk egy darabig az autóban majd amikor közölték, hogy etap, akkor kikászálódtunk. Elbandázódtunk a Stillosokkal, teljesen aranyos két nagyon fiatal srác volt. A sofõr neve talán sokak számára ismerõsen cseng: Baldacci. Na itt az öcsi versenyzett.

Az etap után még két gyorsot teljesítettünk. Szombaton gyorsról gyorsra 10-15 mp-t javítottunk még a Stillo-s porban is. Ez köszönhetõ volt annak, hogy kezdett összeállni a kép az én fejemben is, valamint a menetközbeni javítások is sokat könnyítettek. Már tudtuk hol nem stimmel az itiner, hol kell odafigyelni jobban. Most már nem áll talán olyan távol tõlem az autó, a sofõr, az itiner. Az utolsó gyors nagyon nagy élmény volt. Ekkor éreztem azt, hogy na most kellene elkezdeni!!! Itt már nem stresszeltem, itt már teljességgel élveztem az autózást. Az utolsó gyors után mindenki meg volt elégedve, s ami a számomra nagyon fontos volt, hogy ugyan nem végeztünk az elején (ahogy az emberek elvárnák) de valamit mégis nyertünk. Rengeteg pozitív élményt, és baromi jó volt kiszállni úgy az autóból, hogy mindenki jól érezte magát ezen a versenyen, nem egy görcsös pilótát, nem egy görcsös szervizt láttam magam körül, hanem egyöntetûen az volt a vélemény, hogy megérte eljönni és megérte elindulni és egy iszonyatosan jó teszt volt ez mind a kettõnk számára az Erikkel. Fõként persze nekem.

Voltak hibák a verseny alatt, rohadt nehéz volt, néha úgy éreztem nem kellett volna elvállalni, vagy néha úgy éreztem feladom, de tudtam, ezt nem tehetem meg. Se a pilótával, se a csapattal, s fõként magammal nem.

Lehet nem kellett volna ennyire õszintén leírnom az érzéseimet, kitárni a hibáimat, a tévedéseimet, hiszen az emberek nem becsülik az õszinteséget. Biztos kapok majd bõven kritikát ezért. De talán azért akad azok között - akik elolvassák ezt a "rövidke" szösszenetet - olyan, akinek tetszettek soraim. Remélem sikerült egy kicsit átadnom - azoknak, akik nem voltak ott - a versenyem nehézségébõl, szépségébõl.

Volt rengeteg sztori melynek részletezése kimaradt ebbõl a beszámolóból. Vagy olyanok melyeken akkor ott abban az állapotban nem tudtam, de azóta már mosolygok. Ilyen, amikor Jimmy más nevet akart felrakni az autóra, a poroltós sztori a mérnökkel, vagy amikor Erik vigyorogva közölte az egyik rajtban, hogy ha nem fejezem be az önmarcangolásomat, akkor kirak a birtok közepén. Egy másik, amikor a verseny végén az autóból kiszállva közöltem, hogy ez az autó nekem nagyon bejön és ne cseréljék el, tartsák meg ezt is - erre Balu válasza: "Oké! Megmondom miben tudsz segíteni" :)

Tehát beugrottam a mély vízbe akár egy kölyökkutya, akinek fogalma sincs, hogy tud-e egyáltalán úszni. Ha néha le is merültem, és nyeltem is bõven a vizet, de próbáltam nem megfulladni (ez fõként a versenyen körülvevõ emberkéknek köszönhetõ) és fáradtan, elgyötörten de roppant boldogan partot értem.

Zárszóként - mindent összevetve, természetesen nem bántam meg. Sõt! Iszonyatosan jó érzés volt! A lassulás, a gyorsulás, meg ahogy fordul az összkerék - ilyen a zsiguliban nincs :) Nagyon hiányzott a verseny elõtti közös autózás, teszt, ami a idõ rövidsége miatt elmaradt, de így is életem baromi nagy élménye lesz ez a verseny. Az emelkedõs rajtnál szerintem nagyon elindult az autó a murván! Ezt a feelinget tényleg nem lehet leírni, ezt belülrõl érezni kell! Köszi a szerviznek, köszi a csapatnak és természetesen neked is Erik. Köszönöm!
Revák Réka

2005.03.30. Eger rali elõzetes

 

Eger Rali elõzetes
2005.03.30.


Kiss Ferenc - Penderik László
Hyundai Accent WRC

Két nemzetközi versennyel a háta mögött vág neki az elsõ hazai megmérettetésnek a Husqvarna Racing Team párosa Kiss Ferenc és Penderik László. A Hyundai Accent WRC a sajnálatos Sumava Ralin történt baleset óta felépült, és az idénynyitón két mérnök is segíti majd Ferit a minél jobb eredmény elérése érdekében.

Kiss Ferenc: "Miután mindenki azt kérdezi, elõször is szeretném kijelenteni, a lehetõségekhez képest biztos a legjobb eredményt fogjuk elérni. Ezt magyarra lefordítva: én gyõzni megyek Egerbe. A tavalyi esztendõben mentem már ezeken a pályákon, azóta nem javultak, sõt sikerült jócskán romlaniuk, így jelenleg szerintem alkalmatlanok a rali versenyzésre. Nagyon csúsznak a felhordások miatt, ugyanakkor helyenként bõdületesen gyorsak, érzésem szerint lesznek itt meglepetések. Csütörtökön Cereden tesztelünk egy hosszabbat, majd a pénteki kötelezõ Shakedown-on láthatja a Hyundait a közönség."

Korda Erik (csapatvezetõ): "Nagyon erõs mezõny gyûlt össze erre az évre, de bízom benne, hogy a mi pilótánk a legjobb, és képes lesz maga mögé utasítani a teljes magyar mezõnyt. Aki idén bajnok lesz, az valóban autóversenyzõnek mondhatja magát, azonban érzésem szerint erre jelenleg 10-en is pályáznak. A kocsi teljes egészében megújult, hiszen a cseh versenyen történt baleset jóval több kárt okozott a kelleténél, így jobbnak és biztosabbnak láttuk kicserélni a legfontosabb alkatrészeket. Várom a hétvégét, és bízom benne a végén nekünk lesz lehetõségünk elsõként pezsgõt bontani."

2005.01.03. WinterCup 2005, Janner Rallye elõzetes

 

WinterCup 2005, Janner Rallye elõzetes
2005.01.03
.

Kiss Ferenc - Penderik László
Hyundai Accent WRC

Újabb nemzetközi versenyen bizonyíthat a kétszeres Magyar ralibajnok Kiss Ferenc, hiszen az elmúlt év második felében már egy alkalommal gyõztesen tért vissza Szlovákiából, a rozsnyói futamról. A Husqvarna Racing Team párosa most Ausztria felé veszi az irányt, hogy az évadnyitó Janner ralin mutassák meg a Hyundai tudását. A cseh bajnokságba is beleszámító verseny, a februári Sumava ralival egyben egy WinterCup elnevezésû sorozatot alkot, amelynek gyõztese közel 4 millió forintnak megfelelõ Euróval gazdagodik, így nem meglepõ, hogy a résztvevõk között igen nagy neveket is találunk.

Kiss Ferenc: "Nagyon boldog vagyok, hogy a hazai évad elõtt egy ilyen rangos nemzetközi versenyen is rajthoz tudunk állni. Nem titkolom furcsa lesz havon versenyezni, hiszen még nem mentem ilyen jellegû felületen, de azt hiszem ez Benik Balázson kívül mindenkinek új lenne. Jelenleg az edzések zajlanak, volt hogy vizes felületen mentünk, azonban hétfõre leesett a hó, így most az osztrák táj megmutatta igazi varázsát. Sajnálom, hogy nem tudtam tesztelni a Hyundait havon, bíztunk benne, hogy a Szilveszter rali otthon jó alkalom lesz rá, azonban sajnos még menni sem tudtam a saras felület miatt. Egyelõre nem tudom mit várhatok a hétvégétõl, de megpróbálunk minél jobban felkészülni és akkor már csak kettõnkön múlhat. Remélem a kocsi hibátlan lesz, azt tudom, hogy gumikból nagyon komolyan felkészültünk, szinte mindenféle felületre van utánpótlásunk. Az ellenfelek nagy nevek, és valószínûleg nem gyenge autókkal érkeznek majd, de azért megriadni nem fogunk, harcolunk amíg csak lehet."
Köszönet támogatóinknak: Husqvarna, Motul Motor Oil, Hyundai Tarján, Fõber, Bioextra, BOMBA!, Defend-Lock,

Korda Erik (csapatvezetõ): "Titkon dobogóra várom a csapatot, amikor ismerõsök kérdezik mindig azt mondom, második helyet nem ismerünk. Ez persze csak vicc, hiszen tudva kik ellen fog Feri versenyezni, még a dobogó is magas elvárás lehet. Soha nem versenyzett még a csapat havon, ez egy újabb ismeretlen, ami nem a mi malmunkra hajtja a vizet. A Husqvarna Racing Team teljesen felkészült, a Hyundai most érkezett vissza a teljes felújításról. A verseny 3 magyar bajnokinak felel meg, így nem lesz sétagalopp, de pont ezért neveztünk, hogy meglássuk a kocsi és Feri mire képesek közösen."

Technikai információk: A Janner rali összesen 840 kilométernyi versenyt foglal magába, két napba sûrítve, amelybõl majdnem 300 kilométer a gyorsasági szakaszok hosszúsága. Az elsõ napon 12 gyorsasági vár a mezõnyre, amelybõl minimum ötöt sötétben, lámpasorral kell majd teljesíteni. A második napra szintén marad még pálya bõven, hiszen nyolc szakasz alatt több mint 130 kilométernyi száguldás következik, és reggeltõl négy gyorsaságin keresztül nincsen szerviz lehetõség.

2004.09.24. Célban

 

Célban
2004.09.24.


A Hyundai WRC-vel versenyzõ Michna-Zsíros kettõs a hétvégén rendezett Pécsi ralifutamot a 10 helyen zárta, amelyhez ezúton is gratulálunk.

2004.09.15. Hyunday WRC a Mecsek rali

 

Hyundai WRC a Mecsek Ralin
2004.09.15.


Ismét hazai pályákon szerepel a Hyundai WRC, amellyel a hétvégi Mecsek Ralin a Michna - Zsíros páros veselkedik neki a klasszikus aszfaltpályáknak. Az autó elméletileg hibátlan, a csapat is szorgalmasan készült a küzdelemre és reméljük, hogy a technika kisördöge most nem fog ellátogatni a versenyre.

ahid

 

 További Partnereink:

 
eneos
 
hertzzz
  penta kr
 
siwa
 
mada
 
 
 stravia
 
euroaszfalt
 
betonutepito logo
 
blaora text2
 
  felo logo
 
  alabardos_uj_3
  
 c b logo
 
stefani
 
staple care logo

 equicom logo
 stein
 me-logo
 
fm uj
 
szm 1
 
mnr
 
sinusnet
 
avant
 
bws
 
raorg
 
viwa
 
alex
 
autoszoft
 
kpk
 
lanchid
 
szerszam
 
kr ass 16
 
BDA Trans Kft
 
FKZ-Tools
 kr ies procomtec1
 
Rabakert
 
All 4 Office
 
revo
 
kr raab cnc
 
 
kr muzsai 16
 
noa ep logo
  dezso bt
 bk aeon
 Bialabok Alexandra
nct
 
szirt bau
 
ventil logo
 
gunhouse
 
young
 
szalai
 
scs bg
 
natur
premium szerszam
 
 regio center
 
hardy1
 
  prospero
 
al visz
 
bm komp dekor1
 
GULF 2202x2076
 
iramko
 
Schis 10630x4561
 
Honor
 
LL trans m
 
SALGO polc
 
lead design
 
tisztaviz logo
 
absoluthostess s
 
LF logo szlogennel
 
MA logo
 
Al Oliva
 
Média Partnereink:
 
 sport 1

 rallysport

 

rallyheart

Copyright © 2004-2017.